onsdag 29 januari 2014


Att barnet växer och utvecklas går det inte att ta miste på. Han pratar mycket och gärna, har ett väldigt bra minne och förklarar vad som hände för flera veckor sen.

Förra helgen när han sovit middag skulle jag gå upp och hämta honom, det var lite mörkt så jag fick liksom känna mig fram. Hmm, naken hud? Där låg liten Rocky, spritt språngande naken med kläder och blöja på andra sidan sängen.
Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss hörde vi att han var lite vaken och ledsen så Morgan skulle ta honom, så hör jag bara, amen Rocky. Naken igen och denna gången hade han kissat överallt. Då får ju ungen sova i vår säng och det är verkligen inte roligt kan jag säga. Samma sak när han sovit middag idag, naken. Jag var ute med hundarna en sväng i eftermiddag och när jag kommer in är han på väg att klä av sig.

Vad är detta? För att han kan? För att han är pojke? För att vi inte silvertejpat fast blöjan? Det här får gärna upphöra typ nu.



3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Hoppas det är en fas och att den går över innan han är typ... 20. 😉

    SvaraRadera
  2. Är det såhär sängvätning börjar?

    SvaraRadera
  3. Prova sätt ett par kalsonger över blöjan. Det är häftigt med kalsonger. Annars tycker han kanske det är dags att sluta med blöja..

    SvaraRadera