onsdag 8 december 2010

Januari.

Jag längtar till januari. Då är julen över och nytt år, nya tag.
På tal om jul är den alldeles för nära och det gillar jag inte. Har inte köpt en enda klapp och helt ärligt skulle jag vilja skippa hela skiten. Jag vet inte om det är för att jag är för gammal eller bara sur, men jul är inte kul. Jag vill dra täcket över huvudet och komma ut i igen i januari. Finns det nåt giltligt skäl till att inte fira jul??

I helgen var jag och mina hundskolekompisar på adventure dog conference. Vi träffade på kändisar som barbro "det ska göra lite ont" Börjesson, Fredde Steen, Anders H och många fler. Han den där FS ser riktigt bra ut i verkligheten, och rolig var han att lyssna på. Jag ändrade faktiskt min uppfattning om honom när han höll sitt föredrag. Dock gick det tillbaka när han kräkte på trappan efteråt.
AH pratar bara en kvart men det räckte visst för att reta upp många personer.
BB, ja vad ska man säga om henne? Kolla på go'kväll.

Jag fick svar på en fråga som jag undrat över länge, jag har ju inte fattat varför folk lever kvar i det gamla sättet att träna hund, då det forskats mycket om inlärning och hur hunden fungerar. Jag har ju undrat om de inte läst om detta eller de bara skiter i det. Svaret blev att de bara skiter i det. På konferensen hade en etolog föredrag om just hunds inlärning osv. Det hjälpte nog föga. Vi andra satt och nickade instämmande.

Det var en sjukt intressant konferens, och en jäkligt kul resa med mina vänner. Jag har egentligen massor att berätta om detta men vem skulle orka läsa det?..

2 kommentarer:

  1. Jag hoppar gärna över julen med dig! Jag orkar läsa det trots att jag var där!!

    SvaraRadera
  2. JAG orkar o vill läsa!!! Skriv, skriv, skriv!!! Och du!!! Tack för en helt underbar helg, en helg som länge kommer finnas kvar i mitt hjärta. Kram

    SvaraRadera