torsdag 25 november 2010

Crash boom Bang.

För ganska exakt en vecka sedan gick jag på en åker och plockade upp delar från min bil. Ingen har väl undgått att jag kraschat?

Jag hade varit på kurs, på ett ställe vi inte brukar vara på. Efteråt pratade jag med en tjej som oxå var på kursen om hur det hade gått osv. Vi pratade en bra stund och när vi skulle säga hejdå sa hon till mig;
-Kör försiktigt!
-Alltid, svarar jag.

Så jag kör iväg på den lilla grusvägen som är helt jävla rak, en sväng och sen rak igen. När jag kommer i den där förbannade kurvan står där en hjort/rådjur och jag gör alla misstag man kan göra. Jag vill ju inte köra på det stackars djuret så jag tvärbromsar, drar i ratten och får såklart sladd i alla jävla småstenar som nån har lagt på vägen. Får nog hjärnsläpp lite till och glömmer bort pedalerna eller nåt men får bilen att styra upp från sladden för att dra på andra hållet istället. Ser att jag är på väg ut i åkern och precis innan ser jag..... Sten!
Pang! Airbagen utlöser och jag ser inte var jag är på väg, försöker få undan den samtidigt som jag försöker öppna dörren. En Airbag både luktar illa och ryker.
Bilen står nu stilla och jag tänker att detta var ju fruktansvärt pinsamt så jag startar bilen och tänker köra därifrån. Bil låter inte bra och jag får stänga av den igen.

Går ut för att kolla var det tagit och det var väl ingen vacker syn. Grillen var borta och mina blinkers hängde i sladdarna. Så jag fick stoppa tjejen som jag pratat med, som tur var körde hon efter mig, tillräckligt långt för att inte se när jag drog av. Hon fick hjälpa mig att ringa bärgaren och grejer.

När bärgaren kom fick vi lite lyse så vi kunde se på bilen. Motorbalken hade blitt skev och rest sig 30 cm, motorn låg inte som den gjorde innan, växellådan var kass, fick den inte ur växel så jag kunde ta ut nyckeln. Avgasröret hade trillat ner och tanken läckte, kofångaren bak låg oxå på fel håll. Stenen som jag såg var inte bara en, utan 2. Från sten nr 2 till bilen låg det ett 10 cm brett motoroljespår. Kvaddat.

Hur det gick med mig då? 2 blå fingrar, en blå arm, Fläskläpp med en avbiten bit, lite blå näsa och några små små skärsår från Airbagen.

Tur i all min otur??

Skyller stavfelen på min iPhone.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj Emma.. men det kunde ju gått ännu värre!!. Vad skönt att det gick hyggligt med dig iaf. Kram

    SvaraRadera