onsdag 2 mars 2011

Hemska jäkla saker.

Det här med ungar ploppar upp i mitt huvud lite då och då. Det är inte så att jag skriker "Åhhhh" så fort jag ser en och jag har heller inget behov av att sitta och hålla dom små pluttarna. Men så slår det mig ibland, tänk om jag blir 45 och kommer på att jag så gärna vill ha en, och så är det försent. Det är kanske inte försent att ploppa ut nån, men åt helsike för gammalt att få sin första liksom.

Så jag tänkte öva på att ha ett par knoddar här hemma. Johan lovar att hjälpa oss bära ner pelletsen i källaren om jag passar barn. Ok, en styck Lucas och en styck Jonathan. Och jag, helt själva. Lucas skulle nog kunna tycka att det var kul att spela super mario på mitt gamla nintendo, så vi går upp, det jäkla spelet vill absolut inte gå igång. Lucas pratar en massa och Jonathan letar saker att hitta på. Jag fortsätter klödda nintendo, Jonathan hämtar min pilates boll.

-Jonathan, du får leka med bollen här, inte vid trappan.

Jonathan sparkar ner bollen för trappan.

-Ok, då får den ligga där.
-Jag kan hämta den till honom, säger Lucas
-Nä, den kan ligga där en stund, säger jag.
-Jonathan, du får inte själv gå i trappan.
-Nä det får du inte säger jag och reser mig upp för att ta honom.

Borta! Hjärtstillestånd! Jag ser Jonathan ligga därnere i hallen, jämnfota skutt neråt och vänder på Jonathan som är helt blodig. Jag skriker, JOHAN!!! Springer in på toaletten och ska börja torka och J ser sig själv i spegeln och gråter ånnu mer, JOHAN!!! Så kommer gulle Lucas och säger att han kan hämta pappa. Jaaaaa! Det är blod överallt och jag måste skrika en gång till, JOHAN!!!!!
Så kommer Johan och hur ska jag förklara det här? Eh, han trillade nerför trappan, eheh..

Resultatet av att låta mig passa barn en liten stund blev näsblod, en stöddig fläskläpp, en bit avslagen tand och tre lösa tänder. Jag är numera struken från barnvaktslistan.

7 kommentarer:

  1. Nämen oj som det där gick då.... Aj då då...Fy vad elednig du måste känna dig. Tyckier synd om dig och skickar här en kram.

    SvaraRadera
  2. Fy så jobbigt! Verkligen maximal otur =(

    SvaraRadera
  3. Emma Emma Emma!! Du är INTE stryken från barnvaktslistan! Tvärtom!! Fick nästan tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg nu.. Jag vet hur dåligt du mår över detta och ärligt Emma, jag tycker mer synd om dig än om Plutten! Han hade en fläskläpp men en liten stund efter att det hände så mådde han bra igen! Visst det hade kunnat gå illa MEN NU GJORDE DET INTE DET!!! Som jag har sagt 100 grr till daj nu, så hur gärna man än vill så kan man inte skydda barnen från allt, olyckor händer och de händer fort! Tror att alla föräldrar kan intyga detta och jag tror att de flesta har varit med om något liknande.. Emma, Emma!!! <3 <3 <3 Försök att inte ha mer ont i magen över detta nu!!! Å tro mig, du är INTE stryken på barnvaktslistan, så lätt slipper du inte undan! ;) Massor med kramar å pussar till världens bästa Memma! Kramar från Linda, Lucas, JONATHAN o Johan!

    SvaraRadera
  4. Söta Emma! Jag kan bara hålla med Linda här.. Det är hemskt när det händer men det händer de flesta någon gång. Det betyder inte att du är en dålig barnvakt det kan hända den bäste och det hände dig.:-) Gå nu inte omkring o klandra dig för detta, dåligt samvete mår ingen bra av. Det är bara att ta nya tag. Såg jag inte bara häromdagen en fantastisk bild med en rosaklädd Emma och två barn på släp efter en hund? Hur många ungar får vara med om sånt? Förlåt dig nu, genast!
    Kram från en som varit med länge..

    SvaraRadera
  5. Du får gärna passa mina 2 om du vill.

    SvaraRadera
  6. Tack Bodil! Emma behöver höra det här! Vad bra att du tog upp fotot du såg på FB med Vera, Emma och barnen! Precis det jag försöker få Emma att förstå! Oj, vad många utropstecken det blev nu ;)Jag gör ett till..! Å Emma, tänk på alla andra gånger du haft dom då det inte hänt något hemskt.. Detta var en gång och det gick bra! Det finns en anledning att både Lucas o Jonathan tjatar om "Memma" och "Orgen" och det är att dom tycker så himla mycket om er! <3

    SvaraRadera
  7. Så nu sitter hon här och kvider, tack för era fina, stöttande kommentarer! Det är inte riktigt så lätt att släppa händelsen, men era tankar hjälper mig en bra bit på vägen <3

    Och viktigast av allt, Jonathan gillar mig ändå :)

    SvaraRadera