lördag 25 maj 2013

Dåliga vänner

Jag är så trött på Facebook just nu. Det är så mycket reklam om att gilla ditt eller datt, och folk är så jäkla otrevliga. Det startas grupper i hundratals om samma sak. En håller inte med vad som skrivs i den ena och gör en egen, och nästa gör samma sak. Nån gör ett inlägg och en annan känner att den har rättighet att trycka ner den personen och skriver elaka saker. Såna elaka saker man blev uppfostrad att aldrig nånsin säga, för att man kan såra nån. Den personen som skrev så har säkert samma uppfostran men tycker det är okej att vara elak och tuff bakom en datorskärm.

Facebook är bra på det sättet att man kan hitta saker man söker, eller ägare till en upphittad sak. En hund tex. Men det hela tappar sin mening när man delar bilden och det står att hunden är hittad. Man borde kunna läsa innan man delar. Vidare är det helt sjukt många ordspråk som man tycker att man ska dela hit och dit, alltså på riktigt, 20st!!?? Så intressant är det inte. Ni åker bort från min vänlista.

Och sist. Du får en vänförfrågan, tackar ja, och sen inget mer. Ingen som gillar, kommenterar eller gör sig hörd överhuvudtaget. Varför vill du vara vän med mig? Är det häftigt att ha många vänner på fb? Spelar det verkligen nån roll om du inte har några i verkliga livet. Och varför är du vän med någon du tycker illa om?

Jag ska faktiskt börja rensa. Om man inte uppskattar nåt med en gillning, kommentar eller kan prata med mig när vi ses, då behöver vi inte vara låtsas kompisar på fb heller. Jag lägger hellre min energi på de som uppskattar den.


1 kommentar:

  1. Den som har flest vänner på FB när hen dör vinner.....

    SvaraRadera