lördag 8 juni 2013

Halvalkis

Jag jobbar nästan varje dag, och varje dag tycker jag att jag varit sååå duktig att jag behöver unna mig ett glas vin.


Jag var ledig i torsdags och då letade jag fram kläder i rätt storlek - duktig - vin. En annan dag har jag ändå ätit dåligt enligt lchf - vin. Börjar det ringa varningsklockor? Idag dricker jag vin för att det är lika bra att tömma boxen.

Det går som sagt sådär med min vikt just nu, socker stoppar ju förbränningen lite, och dricker jag då typ varje dag är det kört. Sen är jag ändå rätt nöjd, 2 kg från innan graviditet vikt. Jag vill fortfarande gå ner men det är inte lika viktigt längre. Beach 2013 kommer jag ändå inte ha tid med.

Mina kaninungar börjar bli stora och lämnade boet igår. Tröga mamma-kanin hade satt igen hålet så de har inte haft nåt val direkt. De är skitsöta och om en vecka eller två ska de få komma ut i hagen och då hoppas jag kunna vara inne hos dem lite, och mamma-kaninen brukar inte vara så jäkla arg när hon har stort utrymme.


Yrsa har oxå flyttat hit! Jag har alltid tyckt om färgen tan på kaniner. Det är ju rottweiler kaniner (skitlöjligt). Sen fick jag en hermelin hane, Pysen, av Lisa förra sommaren och när jag fick stamtavlan såg jag att han hade tan i den. Mamman köpte Yrsa till mig i helgen och nu har Pysen och Yrsa förhoppningsvis gjort fler.


Imorgon kör vi långt pass på golfkrogen med 86 gäster på frukost buffé. När jag kommer hem har jag säkert gjort mig förtjänt av ett glas vin, men vinet är slut, vad ska jag göra?!

11 kommentarer:

  1. Men Emma, det är väl inte ett problem! Det finns nog säkert slattar över att ta med hem ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Okej... inser nu att det var frukostbuffé... men va tusan, det finns säkert slattar ändå. :-)

    SvaraRadera
  3. Klart du är värd vinet! Det är nyttigt, bättre att ta ett glas om dagen än att dricka 10 glas på lördagskvällen. Av vin blir man fin! Det är mitt motto.

    SvaraRadera
  4. Du kan vara lugn. Doktorn sa till mej efter hjärtinfarkten att två glas vin om dagen var bra för hjärtat så fortsätt du och förebygga.

    Michael i Huaröd

    SvaraRadera
  5. Du kan vara lugn. Doktorn sa till mej efter hjärtinfarkten att två glas vin om dagen var bra för hjärtat så fortsätt du och förebygga.

    Michael i Huaröd

    SvaraRadera
  6. Det lät ju bra Michael :) Kul att höra från dig.

    SvaraRadera
  7. Linda fd Lillehem :)18 juni 2013 kl. 18:59

    Kom du o hämta en flaska hos oss, har heöt plötsligt ont om plats för dom ;)

    SvaraRadera
  8. Vina på! Och vilka underbara kaniner du har! Själv har jag en teddy-tös och en rex-hane, vilka orsakat ett mindre kaninberoende som medfört en önskan om att de ska bli fler.
    Jag har hittat dig via Linnea och just börjat läsa din blogg (och du är döskön förresten). Hojta till om du vill ta en kanin.fika eller nåt. Ensligt här ude...

    SvaraRadera
  9. Hej Anna! Kul att du hittat min blogg och gillar den. När blir det kanin bebisar då? Eller du vill kanske ha en rex hona :) Jag går och väntar på hermelin ungar just nu, och det är spännande!
    Var bor du då?

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag fick hem min teddy-tös förra veckan och de satte igång och snuska sig på stubatten, så jag antar att det dröjer några veckor eller så, haha! Nervöst faktiskt, har många djur och lång vana av födslar av olika sort, men jag har faktiskt aldrig haft kaniner som fött förut. Jag huserar utanför Öved, och du?

    SvaraRadera
  11. Anna! Jag har nog missat din kommentar, hur har det gått??

    SvaraRadera