måndag 7 oktober 2013

En hund.

-Vad var det nu du fick, en flicka eller pojke?
-Det blev en pojke.
-Vad heter han?
-Han heter Rocky.
-Men det är ju ett hundnamn!?!

Är det så? Verkligen? Han heter liksom inte Fido eller Nalle. Man kan döpa sin unge till snöstjärna eller månfare men Rocky är konstigt?

Jag fastnade för Rocky ganska tidigt i graviditeten och jag kunde inte tycka bättre om nåt annat namn. Det finns både för- och nackdelar med ovanliga namn och skulle han inte tycka om det när han blir äldre kan han byta. Jag tror det hade varit värre om han hetat Sven-Otto.




Vem var det som hade ett hundnamn sa du??

4 kommentarer:

  1. Ha ha eller hur!! Sjukt bra! Att folk orkar bry sig! "Men Nemo, det är ju en fisk. Jag kommer baaaaara tänka på Hitta Nemo när jag ser honom."

    SvaraRadera
  2. Tycker Rocky är ett coolt och häftigt namn som sticker ut i mängden.....

    SvaraRadera
  3. Hos oss hade familjen lite svårt för "Ludde" först, men nu börjar dom vänja sig :)

    Värre är det med Levis. Folk har jättesvårt att fatta att Levis är en hon och till och med när hon löpte var det "jobbigt för honom".

    SvaraRadera
  4. Elli är faktiskt mamuten i ice age. Vem avgör vad som är ett hundnamn eller inte??

    SvaraRadera