måndag 18 juli 2011

För nu har jag semester!


Gah! Jag blir galen! Vi har flera hundra flugor härinne, störiga jävlar är dom oxå. Dom biter mig, kryper på mig och blir bara fler och fler. Var kommer dom ifrån?? Jag tog en tur med dammsugaren och svabben när jag kom hem från stan idag, men det har inte blitt nån skillnad alls. Positivt är väl att det inte berodde på en sanitär olägenhet iaf.

Rullen jag fick till mitt UL rasade efter inte alls lång tid, och som tur var fick jag en ny idag då jag åkte in för att klaga lite. Jag behövde faktiskt inte alls klaga, det blev en reklamation till tillverkaren och en helt ny till mig.

Vi åkte och fiskade idag, jag använde mitt fina rosa spö och satte mig för att meta. Det tog inte alls lång tid förrän jag hade fått min första fisk. Tätt efter kom 4 till. Vi var där igår oxå, då fick jag två fiskar och en blå höft. Ojämna skor. Jag hittade några kantareller oxå som jag plockade. Det blev nästan ett kilo av det, det är ju bara så att jag inte är ett dugg sugen på svamp idag. Så den är gratis för avhämtning, först till kvarn gäller.

Det är min första semesterdag idag. Jag känner mig inte alls ledig och har nästan lite dåligt samvete för att jag inte är på jobbet, som att jag skolkar liksom. Och så känner jag mig lite stressad oxå, mycket ska hinnas med, to-do listan känns lång.

Jag måste åka till veterinären med alla hundar för vaccin, röntgen och kortison behandling.
Måste bli klar med mina kaninhagar då jag beställt kaniner som ska flytta in snart. Det är nät och målning kvar i en hage och sen måste jag bygga grindar till allihop.
Åka på ultraljud.
Städa bättre än det man "ser".
Catch-up med vännerna jag inte hunnit med på sista tiden.
Åka till Kiviks marknad.
Och göra sånt som bara är kul!
Få nya krafter.

Jaja, vi kör väl på det.

Har ni några spännande semester planer?


3 kommentarer:

  1. ;) Hihi! Glöm inte att hinna med vännerna som du hinner med annars åså! Tack för påminellsen du skrev på lappen i köket, hade du inte skrivit den så hade du kanske snart kunnat hämta maggots i vår soptunna till ditt fiske! ;P

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Glöm inte att berätta hur det gick!

    SvaraRadera