lördag 24 september 2011

Crawings

Jag har fått mail från Pampers och andra företag som snart vill tjäna pengar på mig att jag nu befinner mig i månad 7. Månad 7, kan ni fatta? Det matematiska funkar inte för mig då jag är i vecka 27, man räknar till vecka 40, och då är man i månad 9.

Men om vi säger såhär då, jag är nu i sjunde månaden, eller vecka 27, mår bra, har ökat ca 5kg i vikt. Jag är inte sugen på nåt speciellt. Jag köpte en godispåse på 1,2kg för 3 veckor sen och den tog slut igår. Jag har dessutom inte varit ensam om att äta ur den. Lite mera hungrig än vad jag var förut. Får ont i ryggen efter en dag på jobbet, men jag vet att jag får skylla mig själv som inte ska ta hjälp.

Annat var det i början, allt man kan hitta om "gravidbiverkningar" förutom illamående hade jag. Klåda i massor, sjukt trött, fullkomligt förvirrad och mitt i allt detta kassabyte på jobbet, och jag fick såklart inte ihop nånting av det nya systemet. Huvudvärk, ränneskita och helt kass i övrigt.

Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat vad som komma skall. Vi ska ha en unge, jag har knappt hållt i småungar bara. Nu ska jag klä av och på en sån där liten ömtålig sak, torka den i gumpen och den ska hänga i min tutte. Väldigt främmande.Och skrämmande.
Jag är fortfarande lite hemlig med bebisen, jag gapar inte om att vi ska ha en, och jag är inte jordens mittpunkt bara för att vi ska ha en. Pratar man inte med mig annars kan det va nu oxå. Jag kanske mognar och vill prata bebis med alla jag möter, men jag är inte där nu. Nu räcker det med de som jag känner och vill prata med. Allt har en anledning, och anledningen skäms jag för.

Nu ljög jag, det finns en sak som jag är sjukt sugen på. VIIIIN!!! Åh, ett glas, en flaska, eller varför inte en hel baginbox. Vi var på bröllop för ett par veckor sen och där stod 3 boxar med vin, jag smög fram och satte fingret på kranen så fingret blev blött, sen sög jag på fingret hela kvällen. Alkis fasoner or what?!?!

7 kommentarer:

  1. Känner mig usel som inte kommenterat tidigare... men ett jättegrattis till bebismagen! Kommer ju bli hur kul som helst det här ;)

    SvaraRadera
  2. Hej, Du är duktig du, o jag gillar dig lika mycket nu so
    Då oavsett bebis eller ej,det blir en ny o spännande tid för er, hur tror du vovvarna kommer att reagera?har de umgåtts mycket med barn? Hoppas vovvarna mår bra kram till dig, från marie

    SvaraRadera
  3. Två dagar efter Leon föddes for jag till systemet och både köpte och beställde vin. :)

    SvaraRadera
  4. Du e rolig du Emma, nu fnissade jag när jag läste din blogg. Det blir säkert bra och ett h_e ibland precis som för de flesta andra. Men var inte rädd för att fråga på om du undrar över ngt. Kramar till dig

    SvaraRadera
  5. Vi har en underbar bärsjal som ni kan få låna. Jag tyckte den var helt underbar typ det första halvåret. Cassandra sov sååå gott i den och jag hade händerna fria till annat. Bara säg till om ni vill låna

    SvaraRadera
  6. Jag har inte heller någon riktig craving, men får emellanåt en häftig önskan att få äta grus och sand... Jag vågar knappt gå med till lekparken längre!

    SvaraRadera
  7. Man måste inte bli latte morsa, man kan va precis som man vill. Det enda en bebbi egentligen behöver är kärlek.
    Sen kommer det andra praktiska med tiden, sen kan man ju alltid fråga alla bernmorskor om det är ngt om man inte vill få tips ifrån alla håll å kanter som man inte bett om ;)

    <3 /L

    SvaraRadera