tisdag 13 september 2011

Stresskänningar?

Jag drömde i natt att ungen kom. Sådär alldeles för tidigt men det gjorde inte så mycket. Det som gjorde nåt var att jag inte alls var förberedd, jag hade ingenting hemma! Jag fick lägga ungen på soffan däruppe, en röd mössa hade den på sig dessutom, alltså hade jag inte ens kläder till den!

Visst, ungen var snäll, sov hela dagen tills jag tyade gå upp och det var bara att hälla i den mjölk så var den mätt och sov igen. Men sen skulle det bytas blöja, och nåt skötbord hade jag inte. Soffan fick duga att sova i, säng är inte fixad.

BH till att amma hade jag ingen, och inga inlägg heller, så det var en ganska äcklig dröm.

Är det här några jäkla stresskänningar eller nåt. Nu måste jag kanske ta tag i mig själv och börja fixa sånt som behöver fixas, allt kan ju faktiskt hända, den kanske kommer nu?!?!

3 kommentarer:

  1. Jg drömde jättemånga gånger att Cassandra föddes i förväg. Det skumma var att fast hon var beräknad till 17 så drömde jag ALLTID att hon föddes den 1e. Sa det till mamma någon gång och när föddes ungen.. den 1e! så vilket datum var det i drömmen?

    SvaraRadera
  2. Hmm, tja du, det vet jag inte. Typ att det var nu, så 12-13? Då får vi minsann hoppas på att det är januari iaf!

    SvaraRadera
  3. Låter som helt "normala" graviddrömmar. Kroppen och hjärnan som försöker förbereda sig.

    SvaraRadera