onsdag 4 januari 2012

Lättnadens suck

Nä, ingen bebis. Jag trodde faktiskt att den skulle komma i natt då magen drog ihop sig en massa igår kväll. Men jag hade fel.

Det har väl gått en sisådär 6 dagar över tiden och jag känner nog inte att det är så drygt som andra tyckt. Det är inte värre nu än för en månad sen. Samma ryggont, samma klumpighet och samma trötthet.

Helt ärligt, och det känns hemskt att man tycker så, är jag lite lättad varje morgon jag vaknar och inser att det inte satt igång än. Jag är faktiskt (som om nån inte fattat det) sjukt rädd för förlossningen. På nåt vis hoppas jag nästan att min kropp inte ska vilja föda några kids. Jag trodde att det var nåt som skulle växa sig fram under dessa 9 månader men det har nästan blivit värre istället.

Det är kanske min ångest över detta som gör att det inte kommer nån bebis?

2 kommentarer:

  1. Lugn o fin! Bebbe kommer när den känner sig klar:-)

    SvaraRadera
  2. när jag hade det tufft i slutet av graviditen (för att jag var inspärrad på sjukhus och hade dunder
    ont i huvudet hela tiden) så bar jag runt på en liten pyjamas som jag längtade efter att packa in cassandra i. då var det lite lättare att tänka på vad som skulle komma efter istället för att fokusera så mycket på det som pågick. Det gjorde att jag lite grann kunde glömma bort det jobbiga och bara längta efter att få packa in min bebis i pyjamasen. Barnmorskan kallade det nånting med målbild och sa att hon brukade rekomendera det just för att man behöver ett positivt mål att se fram emot. Du kanske ska prova det! flytta fokus från förlossning till att ha en liten bebis att snusa på.

    jag vill så gärna säga att det kommer gå bra, men det vet du innerst inne och jag vill så gärna säga att det inte är så farligt, men jag vet inget om det. Men jag vet att folk väljer att skaffa fler barn efter att ha fött ett..

    du kommer fixa det!! kram

    SvaraRadera