måndag 2 januari 2012

Tråk


Jag är tråkig. Mina hundar har tråkigt. Jag har varit rädd för att jag ska ha dåligt med tid för hundarna när bebisen kommit, men jag har varit sjukt trött redan innan bebisen kommit och mest legat på soffan hela tiden. Hundar protesterar.



Men nu är det ju fritt fram för bebis att komma ut och jag bestämde mig för en promenad idag. Tog med mig kusinen med kids och lilla V som verkar vara mest brydd över mitt dåliga humör. En timmes promenad i skogen med klövjeväska på hunden. Vovve duktig, satte på henne spårlina så att hon kunde få lite "frihet under ansvar". Tyckte faktiskt att hon var väldigt duktig min lilla tjej. Inga ungar våldtagna.

Jag är nog lite mesig med "lösheten", jag vågar inte ha henne lös där jag inte är helt säker på att inte möta nån. Inte för att hon skulle vara dum, men om vi skulle möta nån är det en potentiell klappare, och ni kan väl själva läsa rubriken, "Kamphund attackerade joggare". Nä, jag tar det säkra före det osäkra.

Hon var till och med lite lam idag så vi satte fart och sprang uppför en backe, så vem vet, bebis inatt kanske?

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna och väntar med spänning!! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Bebis måste komma i dag!! Jag gissade ju på det. Gå i trappor som attan, du vet tyngdlagen:) Kram

    SvaraRadera