onsdag 20 februari 2013

Hum-hum

Jag köpte en systemkamera förra året, skitkul och jag tycker det är så häftigt att kunna fånga ögonblicket på riktigt. Jag kan fånga en hoppande hund och man ser ändå alla kroppsdelar perfekt.
Det ingick ett objektiv 18-55 som har funkat ända tills nu. Men nu börjar jag sakna att ta riktigt nära eller bara en bit bort. Saken jag vill fota behöver inte vara så långt borta för att det ska vara för långt. Och ljusinsläppet faller stort. En rottweiler i lysrörsljus ser ut som en Labrador. Inte kul, särskilt inte för rottweilern.

Nu är det ju så att jag snart fyller år. Ett jämnt antal som jag väljer att kalla hum-hum (tack för ordet L). Så OM nån hade tänkt ge mig nåt, och inte kan komma på vad, är ett nytt objektiv det jag allra helst i hela världen vill ha. Jag vet att ett objektiv är en rätt dyr mojäng, men jag har lösningen! En liten peng så kan jag samla ihop själv till det jag vill ha. Bra va?!



Jag är inte bara dyr i drift utan kan oxå tänka mig nåt som är gratis, nämligen tips på vad jag ska titta efter hos det nya objektivet.

Grattis till mig :)

1 kommentar: