lördag 23 februari 2013

Vikten

Vi ska på bröllop i maj och temat går i rockabilly. Vad hittar man på att ta på sig då? Min käre Morgan hittade klänningen han tyckte jag skulle ha och köpte den till mig. Jag mätte hit och dit för att få rätt storlek och nog fan är den för trång.
Nä. Jag tänker inte skicka tillbaka den för att byta storlek, jag måste gå ner i vikt! Hur gör man? Jag tycker jag rör mycket på mig, både på jobb och en del promenader på kvällarna. Jag äter nästan inget socker, inte ens i kaffet längre. Jag har inte vågat väga mig på månader, det känns på kläderna och jag är rädd att jag får en hjärtinfarkt och dör på studs om jag ställer mig på vågen.

Jag antar att det är kolhydraterna som bråkar, men jag är ju hungrig. Potatis är ju billigare än kött. Och pasta är ju så gott.



Så här ser klänningen ut på en skyltdocka, hur den ser ut på mig får ni kanske aldrig veta...

6 kommentarer:

  1. Sjukt snygg!! Jag ska oxå på bröllop i maj och vill tappa vikt, hur mycket behöver du gå ner?

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag inte vågar ställa mig på vågen så har jag inga direkta siffror. Försvinner bara dubbelhakan, magen och röven så är jag nöjd. Men skulle det gå riktigt bra hade jag varit överlycklig om vågen stod på 60 kg nästa gång jag ställer mig där :)

    SvaraRadera
  3. I långaröd har de gratis gympa 2 ggr i veckan, torsdagar och söndagar. Ska vi börja träna tillsammans?

    SvaraRadera
  4. Jäkligt fräsig klänning, jag har perfekta rosa pumps till den..

    SvaraRadera
  5. Finns en app gratis. Den heter: shape up
    Där lägger du in ålder kön, vikt, midja. Sedan hur mkt du vill gå ner.
    Så räknar den ut hur många kalorier du får äta per dag för att nå ditt mål. Också hur lång tid det kommer ta tills du KAN nå målet. Då kan du äta vanlig mat men mindre.
    Du lägger även in träning. Då drar den ju bort kalorier du brännt och du kan äta mer.
    Du måste själv väga och lägga in vad du ätit men du kan scanna in varor så det blir helt rätt. Det gör du via kameran på mobilen mot varans streckkod.
    En kompis gick ner 3 kilo på två veckor. Lycka till!!

    SvaraRadera
  6. Byt klänning tycker jag:-) Den är jäkligt snygg!.. det är klänningen som har fel storlek.. inte du!
    Potatis o pasta är också socker.. när det ska omsättas i kroppen.. Byt, byt:-)

    SvaraRadera