tisdag 19 februari 2013

Mitt 80-tal

Jag har precis kollat på "Hissen" med Filip & Fredrik. I hissen satt Tommy Ekman och Christer Sandelin, och när de spelar klipp från deras stortid blir jag helt.. Åh jag vet inte.

Min morsa var ju ung när hon fick mig och lyssnade på sånt som var inne. Jag kan helt onödiga texter, det är mammas fel att jag kan hela "Krögers damm" och "Ålarnas skräck". Hela skivorna alltså. Så var det roxette, Eva Dahlgren, Niklas Strömstedt, Orup och en massa till. Style var ju en av favoriterna och det blossade upp igen för nåt år sen då de släppte ett samlings album.

Idag så visade de ju snuttar från musikvideorna (eller vad man ska kalla det..) och då borde jag väl tänka typ "men hur fan ser ni ut" och "guuud så pinsamt". Men nä. Jag gillar ju 80-talet och han den där Christer var ju riktigt snygg med sin pudel frilla. Mamma, kunde jag inte fått födas lite tidigare?
Tänk att få va tonåring -85, så roliga kläder, så roligt hår och så bra musik! Ah!

Jag tror jag kommer drömma om paret Ekman - Sandelin i natt, väck mig när det är 1985.






2 kommentarer: