onsdag 27 november 2013

Han är rätt gölli


Rocky har börjat prata nu, jag förstår ungefär hälften och han traggar och traggar. Uppe är uppe, Uffe är vovve, bölle är bulle, fralla, hamburgare. Ser han inte nån grej är den botta och nej är det mest använda ordet. Idag åt han en hel bölle (hamburgare). Det är skitkul att höra på honom men jag tycker lite synd om honom för jag avfärdar det ofta som rapparkalja men det är faktiskt ord som kommer ut. Som i måndags när vi hade varit på kalas, och jag tog ut honom ur bilen, han sa nåt och jag sa jaja.. Sen tänkte jag att det var nog nåt han ville och lyssnade riktigt, "tärna - uppe" och så tittade han upp, ja! Stjärna, uppe, såklart. Varför fattade jag inte det? Och hur kan han veta det?

Jag måste bli bättre på att faktiskt lyssna, för då hör jag jag att han kan säga både krokodil och grävmaskin. Traktor och lastare. Kise och dricka.

Han har blivit så stor på så liten tid, mycket mer "kärleksfull" och jag kan få både puss och kram. Ibland en smäll oxå men sällan bitmärken.

Min lille skatt


Min lille skatt som förälskat sig i en pudel, har han inte fått något från mig?

2 kommentarer:

  1. Så har jag oxå gjort med Leon, inte lyssnat ordentligt. De fattar och kan så mycket mer än man själv fattar om man bara öppnar upp ögon och öron lite!

    SvaraRadera
  2. Helt plötsligt vet de mer än oss. Som de kan suga i sig allt som sägs och görs.

    SvaraRadera