söndag 10 november 2013

I kläm.


Det var alltid samma visa, varje år vi skulle gå skoljoggen i skolan. Man envisas med att gå hela den där milen, upp förbi liften, in på höjarödsvägen, förbi lökaröd och så svängde man in i skogen för att ta nerförsbacken. Och alltid, varenda jäkla gång lägger det sig en bajskorv på tvären och det gör jäkligt ont och känns rätt så obekvämt. Jag kommer så väl ihåg det, den behöver inte komma ut men ska ligga där mellan tarm och ringmuskel och vara riktigt dryg.

Efter jobbet idag skulle jag och Heléne ut och gå, men hon avbokade. Jag ville gå ändå. Bestämde mig för att gå hem till mamma eftersom vi ändå skulle fira henne idag. Det var kallt och regnade men ut skulle jag med regnställ och allt. Känner ganska snabbt att jag har massor av energi och det går inte fort nog, så nästa nerförsbacke börjar jag springa, och gissa vad?! DET SITTER EN TOLLE PÅ TVÄREN!!
Åh, jag blir tokig. Går, tollen åker tillbaka, springer, tollen hoppar på. I höjd med saxamöllan överväger jag starkt att försöka få ut den där lille gynnaren, men ångrar mig för jag vill ju ändå ha en bra tid. Kan meddela att sista biten var sjukt kämpig.






Nu då? Jo, huvudvärk och gynnaren ligger stadigt på samma position. Gud vad jag längtar till kaffet imorgon bitti!

1 kommentar: