torsdag 7 november 2013

I mål!

Jag har nått mitt mål, jag är färdig och min våg börjar nu på en 5:a. Jag är nöjd, jag är stolt, och nog tjatat om detta.

Idag fyller min mamma 25 år, grattis mamma! Vi har firat lite smått, den stora festen är på lördag men då jobbar jag.

Mitt älskade hundsim har lagt ner ett tag. Det är sjukt sorgligt men man måste alltid se till att man själv mår bra, och tyvärr gör inte min fina Lina det just nu. "Mina" kunder Gissa och Haribo simmade sitt sista pass i tisdags kväll och jag gav dom en liten puss i smyg, sen fick Troja ge järnet en sista gång. Vera var inte alls sugen. Igår tömdes poolen.


Igår följde jag med till hundskolan för första gången på vääääldigt länge. Jag gick igång rätt så direkt med en hund med problem. Jag tyckte att vi kom en bra bit på vägen, fick till och med till en lyckad hälsning. Jag ser att hunden börjar spänna upp sig och säger till matte att gå därifrån, och det gör hon, men hon missförstår och släpper kopplet... Det blev katastrof och bara skit av alltihop. Sen kom jag aldrig igång igen. Jäkligt trist alltihop.

När jag ändå är igång kan jag väl berätta om hur det gick med jobbet jag sökte.
Jag fick inte det.

Däremot fick jag ett annat erbjudande som jag tackat ja till. Så.. Den 3/2-14 har jag lämnat affären som jag jobbat i i 14 och ett halvt år, och börjar nu jobba på golfkrogen i Åhus. Det känns tryggt, konstigt, ovant och jättekul. Så nu är det officiellt.

1 kommentar:

  1. Stort grattis!! Både till din fantastiska viktresa och det nya jobbet!! Du förtjänar det bästa!

    SvaraRadera