torsdag 15 januari 2015

3år


Rocky har fyllt tre år!








Av farbror Tobbe fick han en väghyvel. Den var poppis. Mormor kom med kläder och en John deere balpress. Han har ett väldigt intresse för maskiner den här killen. Det ska kopplas och grejas, alla maskiner låter väldigt högt oxå..
Pappan i huset fyllde år ett par dagar tidigare och vi var på ekohallen och letade paket. Rocky tyckte han skulle ha lego, men hittade nog inget passande. Sen kom vi till bruder grejerna, där hittade han halmbalar och DET tyckte han pappan skulle få i present. Det var en väldigt glad Rocky som lämnade över paket, och när pappret var av sa han "-ska vi öppna den till oss?". Sen dess har han sagt att han lånat balarna. Smart.

Vi har varit lediga tre veckor mellan jul och trettonhelgen typ. Jag var lite rädd att han skulle klättra på väggarna här och flippa ut, men tvärtom, han har blivit väldigt trevlig och harmonisk. Är nog första gången vi är lediga såhär sen han började dagis. Synd att veckorna tog slut så fort.
Vi har ändå hittat på en del, bla har vi hälsat på minsta kusin Clara. Rocky tyckte det var spännande med liten bebis och efter att kollat henne ett par timmar ville han hålla, och det fick han, och sen höll han som han aldrig gjort annat. Känns ju bra inför framtiden.









Den stundande bebisen här då? Jo det sparkas och buffas. Mycket skillnad från förra graviditeten. För det första ligger den väldigt långt ner, och ibland känns det som att fot eller hand är på väg ut.. Rätt obehagligt. Min mage är bredare, och naveln som jag hade kvar hela tiden förra gången är snart borta. Förra gången var jag aldrig pinkenödig men nu räcker det att den rör sig så måste jag gå. Däremot kan jag fortfarande ligga på mage, det kan jag inte minnas jag kunde förra gången.
Och så det där med förlossning.. Jag är så jäkla kluven! Jag har googlat om snitt osv och efter vad jag hittade kändes det inte längre som ett alternativ, och det sa jag till barnmorskan när jag var där förra veckan. Nu vet jag inte om jag står för det längre.
Jag hittade en blogg som jag läser, det är en tjej som ska ha nästan samtidigt som jag, ett barn sen tidigare, hade väl en "normal" förlossning och har nu blivit beviljad snitt. Hon skriver precis som jag känner! Alltså är jag inte ensam, men det är ju så hysch-hysch så det finns ju ingen att prata med. Jag skulle vilja prata med nån som varit med om båda.

Jag känner att jag bara svamlar iväg nu. Vi hörs en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar