söndag 18 januari 2015

Bebisens nya kläder

Ullareds-behovet är stort, men ingen vill följa med. Kör själv gör jag ikke nu när man kan bli så akut trött.
Så jag drog mot Nova Lund! Försökte tänka lite i stil med att det går inte åt så mycket bränsle för att ta sig dit, och i januari är det MASSOR av rea. Tji fick jag.. Det var mycket rea, oxå mycket folk, men typ inget till nyfödd. Så där gick jag, ål baj majsälf, och hittade inget. Sen hittade jag nåt, och då blev jag snål och tyckte det var för dyrt.
Kom in på HM utan större förhoppningar, när Rocky var bebis tror jag inte jag köpte ett enda plagg där, men jag måste ju titta. Och där fanns massor! Just nu har dom jättesöta djurset med body, byxa och mössa, så det tog jag. Med franska bulldoggar på! Det fanns mopsar oxå och det var rätt svårt att välja, men sen hittade jag strumpor med mopsar så det blev såhär.



Missa inte öronen på mössan)

Det viktigaste med hela resan var ju faktiskt (med påbackning av chefen) ett par byxor att jobba i. Som går att knäppa. Hm var oxå enda stället jag hittade mamma-kläder. Skitbra! Massor med svarta jeans, så det var ju bara att ta ett par i rätt storlek. Otur för mig att min storlek numera är nånting mellan 38-46, för just dom storlekarna var slut.. Det fanns tunna leggings men nä, tycker jag inte om leggings i vanliga fall gör jag inte det när röven är dubbelt så bred heller.
Ett par varv till runt bygget och jag hamnar på vero moda, där hittade jag svarta jeans som man knäpper med blixtlås där bak, "-sitter byxorna bra?", hör jag utifrån, shit pratar du med mig? "Eh, nä, jag har nåt som tar emot här framme" sa jag. Tittar ut genom skynket och det snälla expediten ser märkbart generad ut. Men det funkar, sa jag. "-Du har tur för just nu har vi jättebra pris för två par", "-tack, men jag hade inte tänkt vara såhär tjock så länge", sa jag.

Nu har jag gått runt och runt i tre timmar, nu kör jag hem! Så kommer jag på, jag har inte ett enda ytterplagg. Och ingen filt heller. Inom hm igen, 150 spänn för en kofta i strl 56, nä. En filt, och den var inte fin. Cubus nästa, hittar dessa.









200 pix, men hur kallt är det i april egentligen?
Så jag kom hem utan varken filt eller ytterplagg. Tradera blir nästa anhalt.

3 kommentarer:

  1. Ska jag virka en filt till bebis?? Messa mig i så fall! :)

    SvaraRadera
  2. Men du, filt är på g ju.. Med flees bakstycke.

    SvaraRadera
  3. Jo kusin, men det räcker ju inte med eeen, tänk om jag glömmer den nånstans, då måste man ha reserv. Rocky hade nog typ fem st.

    SvaraRadera