torsdag 11 november 2010

Så här är det!

Jag har gjort något väldigt dumt mot någon. Vem vet jag inte.

Jag tror att jag har nån slags förbannelse över mig. En bil förbannelse. Och svamp.

En dag var jag i skogen och skulle plocka svamp. Lat som jag är körde jag skit sakta och hade huvet utanför för att se om det växte nån svamp. Bilen börjar hoppa och studsa och bete sig allmänt skumt och sen stannar den. Soppa torsk fastän det skulle räcka några rundor till Degeberga till. Sjukt pinsamt då snabeln stod mitt på en grusväg och kom varken fram eller bak. Det gjorde inte de andra bilarna heller.

Sen gjorde jag ett nytt försök att plocka svamp. Denna gången stannade jag bilen, gömde nyckeln i den och stängde dörren. Klirr! Där trillade glaset i min backspegel av. Kul.
Jag får en ny från biltema i plast som man kan klippa till själv. Den smälte när värmaren i backspegeln gick på. Nu liknar den mest lustiga huset.

I måndags när jag körde till jobbet hörde jag nåt knakande och tittar åt höger, där ser jag den andra backspegeln fladdra iväg. Grattis. Tänkte att jag kanske hade tur och den hamnat i diket, hel. Men inte då, tusen bitar på vägen som jag såklart lyckades köra i.

Så om du känner att jag nånsin varit elak mot dig, så ber jag så HEMSKT MYCKET OM URSÄKT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar