tisdag 27 mars 2012

Egentid.

Jag förstår det nu. Egentid. Jag har inte alls tyckt det har varit jobbigt att ta hand om Rocky, och har inte förstått pratet om att man måste hinna med sig själv och lägga barnet tidigt för att få vara själv. Jag tycker fortfarande att han är skitmysig och jag hinner med hemmet, men resten då? Jag hinner diska, mata kaninerna och dammsuga, men jag hinner inte blogga, pilla navelludd (jo det har kommit igen) eller nåt annat viktigt.
Men jag är så jäkla lat! Jag hade kunnat lägga honom tidigare för att få hinna med lite annat på kvällen men då betyder det oxå att han kommer att vakna tidigare och jag ORKAR inte vakna! Jag har inte gett upp amningen av just den anledningen. Det är så skönt att vakna på natten när han är hungrig och ta upp honom i sängen, hiva fram tutten och halvsova tills han är klar och bara somna om igen.

Han hade säkert kunnat roa sig själv lite på dagarna OM jag skulle vilja blogga eller nåt annat men när han är vaken vill jag ju vara med honom, hur ska han kunna utvecklas om han är med sig själv mesta tiden?

Annars tycker jag att vi fått in ganska bra rutiner här, vi äter och sover och ibland kommer grannen och tar ut oss på promenad. Han har börjat suga på tummen, och dessutom fått skavsår på den av tanden. Sträcka ut tungan och har hittat sin hand som han pratar med.



Idag har vi varit och hälsat på ett av paren som var med på föräldrautbildningen. Dom fick en liten Ellinor, det andra paret som gick där fick en Victor och de borde vi oxå hälsa på en dag. Rocky och Ellinor verkade få nån liten connection då de tittade på varandra, pratade och log. Skitgulligt! Det gick ju inte att få nåt kort då vi höll i dem båda, men de fick leka tillsammans i gymmet.


Imorgon ska jag nog köra en runda till byn, och till Lantmännen, djuren behöver oxå mat.

2 kommentarer:

  1. Du lever ett härligt liv nu Emma! Du gör fullkomligt rätt i att göra som du gör. Allt annat är oväsentligt. Kram :D

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig de e sååå mysigt att vara hemma och bara va med dem små liven:) dem e sååå fina dem små liven:) speciellt när dem pratade ihop:) ses snart igen Kram/ Magdalena

    SvaraRadera