fredag 23 november 2012

Bara för att..

..jag hotade symaskinen med döden igår, skulle dammsugaren dö idag. Tog den vanliga turen med honom i morse och plötsligt låter han som ett dåligt avlopp. Spänner ögonen i Vera som stod bredvid men det var ett konstigt ljud även för att komma från en hund. Sen känner jag lukten, bränt.


Nu har jag delat honom i så många delar jag vågar, för visst måste han gå att laga?

Har kört ett flyttlass till J och vi pratade om honom (herr dammsugare alltså) på vägen hem. Vi köpte honom för minst 7 år sedan, på den tiden vi knappt hade några uttag i huset, och jag ville ha en med så lång sladd att den räckte genom hela huset. Det gjorde den tills vi skaffade Nikita och sladden blev en bit kortare. Sen kom Vera och den blev ännu kortare men det gjorde inget för nu hade vi fler uttag. Herr dammsugare är påslös och det är den bästa uppfinning som nånsin kommits på för en djurägare. Ännu en anledning till att han måste överleva för såna går inte att få tag i längre.

Kära herr dammsugare, var lagningsbar så släkt och vänner kan få julklappar i år.

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig. Det borde vara lag på att saker är lagningsbara.!! Min brände i förra veckan.. men den ärvde jag efter förra hyresgästen på förra stället och nu hade Dan en gammal över som jag nu tagit hand om.. Lycka till.

    SvaraRadera