tisdag 2 april 2013

Grönt och rätt skönt

Som många vet är ju en iPhone rätt så känslig i skärmen. Det visste tydligen inte min svärmor som kastade sin rätt hårt i golvet (eller så råkade hon tappa den, vad vet jag). Den gick ju sönder såklart.

Jag erbjöd mig att byta den till henne och letade runt efter den billigaste på tradera. Jag slutade leta efter billigheten när jag upptäckte att man numera kan köpa skärmar i olika färger! Ja det finns rosa...
800:- är ändå på tok för mycket och jag utökade mitt sökområde till ebay och hittade för under 400:-

Svärmor ville ha en grön som beställdes från hong kong och det tog ca 20 dagar att få den till brevlådan. Jag tänkte nu ge omdöme och tips för framtida klödd.

Första gången fick jag inte det att funka alls. Telefonen var stendöd och jag trodde att skärmen inte funkade alls. Bytte tillbaka och den var fortfarande död.
Tips nr 1: Sätt den i laddaren.
Andra gången får jag inte mottagning, och telefonen bara söker...
Tips nr 2: Koppla upp telefonen mot wifi, låt den ändra klockan osv. Starta om.
Nu funkar telefonen och jag ringer svärmor från den för att bekräfta. Urdåligt ljud i högtalaren. Ska jag verkligen behöva ta isär den en gång till??
Tips nr 3: Ta bort plasten från skärmen innan du ringer.

Det enda som egentligen var och är ett problem med skärmen är hemknappen. På originalet sitter knappen i en "ställning" som är tejpad med nåt gummi liknande, i kopian ligger den löst, vilket resulterar i att man får trycka jätte hårt på knappen för att få nån reaktion. Så tips nr 4 är att faktiskt använda den gamla hemknappen, även om den då blir i en annan färg.





Skärmbyte iPhone 4s

1 kommentar:

  1. Majj Gadd vad fult händig!! Hade aldrig vågat mig på nåt sånt.

    SvaraRadera