måndag 20 april 2015

Hon är här!

Nio dagar före beräknad födelse enl ul, eller på dagen enligt sista mens, kom hon, i raketfart, på en busshållplats efter vägen som går mot eskilstorp. I min nystädade passat. Herregud. Jag är fortfarande chockad.

Jag skrev en förlossningsberättelse med journalen som stöd förra gången, men så kan jag inte göra denna gången. Jag ska skriva ner det ändå, innan man glömmer men det blir inte idag.
Vilken upplevelse alltså. Morgan fick slita av sig tröjan för att ta henne i nåt när hon kom, och han fixade det, med en barnmorska i telefonen förlöste han vår dotter. Ska bli kul att skriva ner detta.

Men jag skulle behöva lite hjälp.. Har fem olika namn vi gillar, men inget som känns helt säkert. Har ni nåt förslag?

Här ska det vara en bild, men appen bråkar lite så vi får se om den kommer med.



5 kommentarer:

  1. Alltså, det är så sjukt men häftigt! Blir en kul sak att berätta för henne.
    Namn: Nikki, Nelly, Annie, Maja.

    SvaraRadera
  2. Dom fem namnen som kläckts är:
    Nikki, var tänkt innan Rocky kom, men han var ju en pojke.
    Bonnie, lite coolt.
    Sally, blixtens tjej i bilar filmen, men det ska ju blondinbellas tös heta, som dessutom är född samma dag!
    Holly, som i Holly blinkers, från bilar 2..
    Eller Vilda, för det var ju rätt vilt att komma i bilen..

    SvaraRadera
  3. Nikki är hur coolt som helst. Blixten i stället för Sally vore ju ett annat passande namn. Haha!
    Nicole
    Tuva
    Minna
    Klara

    SvaraRadera
  4. Nikki el Sally tycker jag ☺️. Bonnie är fräckt o supercoolt men Bonnie Brunstorp 😁. Pöss 😘/L

    SvaraRadera