torsdag 2 april 2015

Ge mig lite

Jag är så avundsjuk på folk som är kreativa! Jag vill och vill, men jag har ju ingen fantasi, fattar inget osv. Jag läser om folk som går förbi nån pryl i affären och bara, "-åh denna kan jag göra om, måla, hänga där", och så blir det skitbra.

Jag flänger runt överallt, hittar inget, fattar inget, kommer hem tomhänt. Eller så handlar jag, för att jag tycker nåt är fint, men så har jag inte en suck vad jag ska göra med grejen.
Köpte flera meter tyg för nån vecka sen, för dom var fina, men ligger kvar i påsen för jag vet inte vad jag ska göra med det.. Jag syr mössor och dreglisar, men det är inte så jäkla kreativt, jag följer ett mönster till punkt och pricka. Har tapetserat en gammal byrå, men det såg jag i nån grupp på fb först så jag kan inte ta åt mig äran där heller.






Det mest kreativa jag gjort, är väl att jag målat några plåtburkar för att ha tvättmedel i, men det satt långt inne ska ni veta.



Sen är det väl så att inte alla har den här kreativa ådran, men min mamma har den, morfar hade, moster har och kusinen har. Orättvist är vad det är!

1 kommentar: