tisdag 9 juni 2015

Besiktning.

Idag har jag varit i Åhus för slut-besiktning av det jag kallade "ho-ho?" för sju veckor sen. Att rodda ihop det här med två ungar, varav en ska lämnas på dagis kl 9, en ho-ho som gärna vill duschas i minst en kvart innan uppvisning, och en liten som gapar, som inte alls var med på min planering, skulle väl inte bli det lättaste.
Men jag hade tur, mormorn längtade efter egentid med Rocky, och ville ha en "sleep-over" med honom. Alltså ett moment mindre. Nästa unge gapade, precis som befarat, och hela planeringen föll med mat och sov-klockan.

Men jag kom till Åhus, tankade, blev godkänd med ua hos bm, bokade service till bilen och åt god mat på jobbet. Sen gapades det igen.

Rocky hade haft det bra hos mormor, så bra att han inte ville stanna på dagis när mormor lämnade, och sen hämtade mormor oxå, lyckan! För att inse att jag satt hos mormor och väntade på att ta honom hem.
Vi har haft hårdträning på rumsrenheten med honom nu sista veckan. Och idag skulle jag räkna till fyra olycksfria dagar, men så stod han i kylen och kladda med hundgodis och glömde väl bort sig. Lite synd. Han är lovad en truck om han slutar med blöjan och det sporrar honom, så han går gärna på pottan nu för han ska få en truck, säger han. Jag vet inte om det är fel att muta fram en rumsrenhet, men vi har traggat det här med pottan rätt länge nu, och han har vägrat ens gå dit. Jag får väl hoppas på att detta är sporren han behöver.

Hur har ni som har barn gjort? Då frågar jag inte er som haft det lätt, utan er andra..


Rocky med stora öron och små boppar

4 kommentarer:

  1. Hot, skrik och mutor - funkar nåt annat??

    SvaraRadera
  2. Vi som det är så längesen att vi inte kommer ihåg varken om det var svårt eller inte då? Jag är ganska säker på att med tanke på att jag har tre barn så var det säkert svårt med någon men du: Ingen av dom har blöja idag!

    SvaraRadera
  3. Men vänta? Använder vi oss inte av positiva metoder som belöning?

    SvaraRadera
  4. Ah, belöööning, inte muta.

    SvaraRadera