onsdag 18 augusti 2010

Brun blandras, se det står inte kamphund, springer in på Sivs tomt och attackerar hennes katt. Tanten ger sig på hunden och kläderna ryker? Hunden släpper inte och Siv biter den i örat. Inte förrän ägaren kommer släpper hunden och katten är död.
Längst ner berättar dom att hunden är avlivad.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att en hund jagar en katt, säger inte att det är rätt för det men varför var hunden utan koppel?

Det är väl ägaren som borde avlivas om han släpper sin hund lös och den är så långt ifrån att man inte märker att den blir attackerad av en tant???

3 kommentarer:

  1. Undrar om hon fick tillbaka katten nu när hunden är död, för annars tycker jag det var ganska meningslöst. Ett koppel hade gjort framtida katter lika trygga..

    Min kompis hund tog sig in till familjens marsvin och bet ihjäl dem. Så nästa gång byggde man en bättre bur till marsvinen, man avlivade inte hunden!!

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt, alltid ska man klaga på hunden, kattägare får väl också ta ansvar för sina katter, som vi hundägare, om man ska ha en utekatt så får väl de ha sina katter i koppel, vi hundägare får ju ej ha våra hundar lösa, för det kan ju vara folk som är rädda, sjukt...usch, blir så förbannad....

    SvaraRadera
  3. Som jag fattade på artikeln hade hunden tagit sig in på tomten som katten bodde på med tanten. Så i detta fall måste jag nog ändå skylla på hundägaren, för om inte hunden fixar katter, kan man väl inte ha den lös om man inte är säker på att det inte finns katter?

    Men fortfarande skyller jag på ägaren, inte hunden..

    SvaraRadera