onsdag 18 augusti 2010

Vuxen poäng.

I lördags gjorde jag något som egentligen är helt mot mina principer. Jag var barnvakt, till ett BLÖJBARN! Visserligen var det helt frivilligt då ungen faktiskt tycker om mig, hur otroligt det än kan verka. Dessutom hade jag nya "pappa" med som tydligen tycker det är helt ok att byta blöjor.

Det blev Ystad djurpark med mamman, Kenne, Linus och lille Jonathan, 2 dagar till 2 år. Det var en lagom stor djurpark som nog egentligen inte hade så många djur, men dom som fanns vägde upp. Dom hade apor som var super gulliga och gillade russin, lemurer som oxå gillade russin och höll handen på oss. Getter som Jonathan gosade med. As stora sköldpaddor, kameler som jag inte är säker på om de äter små barn. Ja en hel del annat men inga tigrar eller vargar, men det kom jag inte på förrän idag.

Jag skulle ju lätt kunnat ångra mig ang. barnvakteriet när vi gått runt där i flera timmar och jag var orolig att pipet snart skulle börja då han var riktigt trött, men inte ett ljud under alla dessa timmar utan mamma, pappa och bror.


Det måste vara det som kallas väluppfostrad unge!

1 kommentar:

  1. Då vet jag vem jag ska ringa nästa gång jag behöver barnvakt:)

    SvaraRadera