tisdag 21 september 2010

Brr

Idag blåser det storm i gaddaröd. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, hellre blöt än blåst.
Grindarna blåser upp och håret blåser iväg. Det är dagar som dessa jag vill raka av mitt hår.

Det blåser på Facebook oxå. Tydligen är det jättesuperduperhemskt att sd kommit in i riksdagen. Löjligt tycker jag då de faktiskt blivit inröstade. I samma meningar som sd läser jag massmord, nasse och främlingsfientlighet. Det märks att jag inte läser på då jag inte fattar nånting.
Det verkar ha blivit typ två läger, antingen så är det bra, eller så är det absolut inte det. Inget mellanting.

Egentligen skiter jag i vilket, 4 år och vi får väl se hur det går. MEN, dessa nya statusuppdateringar att man inte kan vara vänner längre om man röstat si eller så, retar mig. Vad spelar det för roll vad man röstat på? Alla partier har väl nåt man tycker är bra eller inte så bra. Även M och S??

Jag tycker att det är så pass glyttigt att alla som gör såna uppdateringar kommer att slippa mig, oavsett vilket parti man röstat på som inte passar.

Man kan väl kalla det ett frikort.

Skyller stavfelen på min iPhone.

4 kommentarer:

  1. Ja du Emma, du skulle bott i byn, för här blåser det mindre.:) Utomhus i alla fall, för på facebook stormar det här nere också förstås. Jag fattar heller ingenting och är förmodligen också väldigt dåligt påläst.:(
    Håll i hatten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag håller med dig. Jag är inte alls nöjd med valen men att hålla på o tjafsa om det kommer inte att ändra nåt. Jag sparar min energi till sånt jag KAN ändra på och låter helt enkelt bli att fråga vem folk röstade på! Tänk om man bara godtog vänner som tänkte exakt som man själv gör? Tänk om man skulle fråga om politisk inställning varje gång man bestämmde sig för om man tyckte om någon..

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig, vi har röstfrihet och jag säger alltid att det allra viktigaste är ATT man röstar. Men man kan ju alltid fundera på vad det beror på att ett såpass kontroversiellt parti blivit inröstade?

    SvaraRadera