onsdag 15 september 2010

Krav!

Det bloggas dåligt nuförtiden. Anledningen är att jag plötsligt känner krav på att det jag skriver ska vara spännande eller klokt. Vilket jag inte är. Inte spännande eller klok.

Jag funderar mycket på mig själv, varför jag är sån jag är. Jag tycker inte om mig själv, tankarna jag tänker. Mitt dåliga självförtroende som gör att jag tänker alldeles för mycket på vad folk tycker och tror om mig. Sånt som man ska ta å skita i. Men det gör jag inte.

Det tar en jäkla massa energi att gå och tänka på miner folk gör, gjorde dom så för att jag är trög, eller för att de helt enkelt hatar mig. Eller tror jag alldeles för mycket?

Jag har ingen ork att ta tag i något, jag skulle lätt kunna ligga en hel dag på soffan och tycka synd om mig själv.
Den enda som kan ta tag i detta är jag, men var hade vi nu orken?

Varje kväll i veckan har jag hundskolan jag kan åka till. Där mår jag bra. Där tänker jag bara på mig, min hund och kursarna som behöver hjälp.
På tal om det så går det skitbra på min kurs! Duktiga hussar och mattar som har en fin relation till sin hund därför kan vi avancera övningarna varje vecka. Förra veckan fick de lära sig handtarget och alla nappade direkt. Till läxa till imorgon ska de ha lärt sina hundar att snurra med hjälp av handtargeten. Ska bli kul att se resultaten.
Nu måste jag bara hitta på nåt nytt till imorgon då vi faktiskt skulle lära in just handtarget..

Nu ångrar jag nästan att jag skrivit lite för personligt. Publicera och se hur länge jag vågar låta det va kvar..

5 kommentarer:

  1. Emma. Du vet vad jag har sagt. Du är en helt underbar person! Vi är många som tycker väldigt mycket om dig. Det vet du! Du vet var mjölken är. Kaffet fixar jag. När som helst!!

    SvaraRadera
  2. jag är också en höjdare på att tolka folk och tro att de inte tycker om mig så jag vet vad du menar.. och efter dom blogginläggen jag skrev om inlärning så känner jag också att jag borde fortsätta skriva så, men om jag alltid gjorde det.. tror de skulle bli trist efter ett tag. Det är ju för tusan bara en blogg! man får väl skriva precis vad man vill! Jag tycker om när det är lite personligt och jag tyckte om dig från första gången vi träffades. svårt att se hur man inte kan tycka om dig!

    SvaraRadera
  3. Nähä du Gummsan!! Du är både spännande och klok! Rolig, snäll, omtänksam, hjälpsam osv! Skit i folk och deras miner, (jag vet, lättare sagt än gjort) Kram på dig, och ha inte ångest så fort du skriver något personligt! <3

    SvaraRadera
  4. Jag kan känna exakt likadant, det är det dåliga självförtroendet som spökar, men vi är ju underbara människor och varför ska vi tycka och tro att andra ej tycker om oss eller tycker att vi ej är bra nog, men jag förstår Emma, exakt vad du menar, själv tycker jag att du är en intressant och underbar person som har tagit hand om dessa starka raser och du har gjort det bra, bara det gör dig till en fantastisk person....Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag vet iallafall fall vad jag tycker. Trevlig, hjälpsam, snäll och otroligt duktig på hundar (och deras ägare). De hjälpte mig igenom kurstillfället i pildammarna med en allt annat än samarbetsvillig hund!

    Ser fram emot att träffa dig på helgkurserna!
    Annars får du komma på fika och valpgos när som helst.

    SvaraRadera