onsdag 11 april 2012

Still shit.


Dom där rexarna rymde ju för ett tag sen, det var ett väldigt sjå att fånga in två halvvilda kaniner, men det gick till slut. Jag var förbannad på dom och satte dom i fängelse ( läs, låste in dom i buren istället för att skutta fritt i hagen). Ett par dagar efter började honan bygga bo och jag förstod då varför de rymt från första början.
Söndagen den 25:e mars låg det två döda ungar i buren, jag surade lite och plockade ut dom. Kollade boet och jodå, där var ungar som levde, då börjar även en av de "döda" röra på sig så jag fick försöka värma den lite och stoppa in den till de andra.

Samtidigt i hagen bredvid hörs det konstiga ljud och jag får kolla vad de sysslar med. Där läggs det minsann oxå ungar, många, men inget bo är byggt. Jag måste åka på kurs och ska fixa lite halm när jag kommer tillbaka. Väl tillbaka från kurs ska jag kolla läget och det finns inte en tillstymmelse till kaninungar. Den dumma fan har ätit upp allihop.

Men rexarna mår bra, även den halvdöda. Men nu har jag lite dåligt samvete för att de sitter instängda i buren och fixar och donar i helgen. Lägger plattor, nätar extra för att små bebisar inte ska kunna rymma nånstans. Släpper ut dom och de blir jätte lyckliga.
Igår när jag skulle kela lite med ungarna som nu är 2 veckor gamla är boet tomt. Helt tomt sånär som på två blod droppar.

Det är så jäkla störigt! Jag vet inte vad det är för djur som skulle kunna gjort det heller. Mink, mård, iller borde gett sig på de stora kaninerna oxå. Katt tror jag inte hade bitit sönder dom i boet så det kom blod. Och fåglar hade inte gått in i buren, vidare till nästa "rum" där boet fanns. Jag funderar på vessla eller hermelin.
Men det är ju faan, varför har jag sån otur med kaninerna?

2 kommentarer:

  1. Tell me about it, det är så ledsamt när det blir skit fast man försöker göra bra! Kan inte vi avla tillsammans nån gång?

    SvaraRadera
  2. Jag vet.. Fast det jag gnäller om är inget mot vad som hänt hos dig. Klart vi kan! Nån speciell ras du är sugen på? Eller du vill para Smilla med rexen? :)

    SvaraRadera