tisdag 5 mars 2013

Dumt

Igår när jag kom hem från jobbet, trött, sliten, och ville bara slänga mig på soffan, möttes jag av det här:


Det börjar bli vår nu! Alla mina gula blommor börjar komma fram nu, och snödropparna oxå. Den här våren är nog mer efterlängtad än vad den varit på länge. Jag har inte sett vår gräsmatta sen 1:a advent, gissa hur mycket bajs jag får samla när all snö är borta..

Idag har jag varit ledig, och medverkat i ett reportage till, ni får hålla koll i lokaltidningen framöver. Ledig var det ja, solen sken, blå himmel och huset råkade bli städat när Rocky sov. Det blev en promenad när han vaknat. Tyvärr har inte snön orkat töa undan på skogsvägarna som jag brukar gå på så vi tog en tur längs vägen. Sjukt jävla farligt. Var har respekt och hänsyn tagit vägen? Jag visar hänsyn genom att gå av vägen ner i diket och förväntar mig då en viss fartminskning och att kanske lämna oss lite utrymme tillbaka, istället verkar folk tycka det är bra att jag går åt sidan så de kan gasa på lite extra för att komma förbi fortare. Den dan jag eller Rocky eller hunden får ett stenskott i ögat ska jag tacka för att man körde så fort att ingen hann se hur arg jag blev.
Vi gick och gick och jag tyckte det var så skönt med solen i ansiktet, så stannade vi till vid ett ställe där råttorna byggt gångar, och förutom det var det så himla fint. Tar man sig tid att se sig omkring har vi det så jäkla vackert omkring oss.






Det var väl dumt att jag inte tog "finkameran" med mig, mycket dumt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar