söndag 13 juni 2010

Det var ett tag sen..

Har varken haft tid, ork eller lust att skriva blogg på ett tag. Trodde att jag skulle bli en flitig bloggare nu med min iPhone och allt, men jag tycker mest jag blir förbannad för att den inte kan skriva rätt. Eller så är det jag som har tjocka fingar och måste trycka på alla bokstäverna samtidigt. Det har nog hänt en del iallafall.



Imorgon blir sista dagen med Rubbade Runar. Min bilhandlare ringde mig i fredags och frågade om vi skulle titta på ny bil till mig. Gissa om jag blev glad =)
Så det blev en tur ner dit direkt efter jobbet och efter många om och men, där jag lät min ekonomi bestämma blev det en sån här.
Jag tänkte att nästa bil jag skaffar ska jag inte ge ett så taskigt namn så den kanske är snäll mot mig. Men kolla på reg. skylten.. Det blir ju Usama. Sen hänger ju efternamnet på bara. Jag behöver bättre förslag!
Sen har vi ju kamphunds debatten som blommat upp lite igen med tanke på Danmarks rasförbud som träder i kraft inom snart. Jag är faktiskt lite orolig att det ska komma hit.
Sen vet jag inte riktigt vart de vill komma med det här rasförbudet, jag menar, hur ska de kunna bevisa att just den hunden har en gnutta amstaff i sig? För som jag fattat det blir även blandraser med de förbjudna raserna, förbjudna?
Och om vi då säger att de lyckas få bort alla dessa hundar som står på listan, är problemet löst då? Det finns ju inga andra hundar som anses "skarpa"? Kommer Rottisen bli nästa offer, eller Akita? Jag tror nog att jag få ta mina tankar och funderingar i ett annat inlägg..
Mina hundar är lite i obalans här. Nova sover MYCKET (yii-haa) och vill vara nära hela tiden. Vera stressar som en tok för hon har kommit på att denna gång får hon nog vara med i leken. Ni vet, tåg-leken. Som det ser ut nu är Troja, som är i höglöp, först. Sen kommer väl Lilla V därefter och Nova står nog bredvid och juckar. Nikita slickar på sina gigantiska tuttar. Fan det kommer aldrig att sluta rinna mjölk och hon ska fortsätta såhär. Jag har faktiskt satt på henne en tratt, men hon är så sugen på att slicka tuttar att hon vrider och vänder sig för att komma åt och nu har hon skavsår från tratten lite överallt. Jäkla bracka.
Det blev en del det här.. Wish me luck med Usama imorgon, och hjälp mig med namn :/

1 kommentar:

  1. Sååå kul med ny bil! Jag sitter också och kikar efter en, men jag vet absolut inte vad jag vill ha eller kommer ha råd med, så det kommer ta lite tid innan det blir av.

    Kamphundsdebatten kan man bli gråhårig av. JAG tror att försvinner en ras så kommer det en ny som blir populär och missbrukas. Men nu kan vi ju se hur det går för Danmark, blir utvärdering sen.

    Sen måste det ju vara härligt att ha fyra flickor när det vankas löp =)
    Jag har bara en och det har inte börjat än men, är redan jobbigt...

    SvaraRadera