söndag 20 juni 2010

Satans, helvetes, jävlar..

Jag är förbannad! Gissa på vad?!

KRÅKAN!!!

Det är ingen dum liten kråka heller. Jag har haft bössemän här i tre dagar och så fort de går av bilen är kråkan puts väck! Ni ska inte tro att den skitar ner bilen lite och att jag bara är allmänt gnällig. För så är det inte. Nä.

Jag har repor över hela bilen, huven, kofångare fram och bak, alla dörrar, mest nervid, taket. Och det värsta av allt är att kråkfan tog i så han nästan sprack och lyckades repa rutan på passagerar dörren. Det krävs lite kraft där.

Till råga på all otur med kråkan parkerar jag utanför affären i fredags kväll, på min "vanliga" parkering och Morgan går in och handlar. Det kommer en bil och parkerar bredvid, väldigt nära tycker jag, och när jag tittar i bilen sitter det en fet liten gubbe där. Bäst att backa ut innan han ska ut tänker jag, och samtidigt som jag får tag i nyckeln hör jag : Bang bang! Varpå jag flyger ut ur bilen, hör Morgan säga till gubben att det där var väl onödigt, och jag kontrar med att :Fan ta dig om det blev en bula! Jag har haft bilen i fyra dagar! Gubben säger att det var nock ente sa farligt, den var ju så skitig ändå. Och hade det varit så att det blev en bula, och han anklagar mig för att ha bilen skitig som då är kråkefans fel, då hade jag nog fått ett riktigt flipp och gått bärsärkargång på hans fula Clio!!! Han hade en hiskelig tur att det inte blev nåt, och han hade sån tur att det tog i listen som jag såg sen. Men ändå, han tar i så pass att hans bildörr studsar två gånger på min bil. Har inte hans mamma lärt honom att man tar det försiktigt när man öppnar?!

Så tar vi nåt roligt oxå. Satt och kollade lite på TV samtidigt som jag pratade i telefon innan, och jag tyckte att jag kände igen mannen i reklam filmen. Lite snabbt trodde jag att det var en film jag sett innan så det var därför, men nä, så slog det mig, det är ju en av mina kursare! Kolla in, www.facebook.com/felix så har ni en av mina kursare där, coolt!

1 kommentar: