torsdag 17 juni 2010

Dö, dö, DÖ!

Kråkhelvetet jag berättade om igår skulle jag inte tyckt vatt så roande. För i morse var det minsann inte ett dugg roligt!

Jag vaknade tidigt i morse eller i natt, solen var på väg upp, av ett jäkla kraxande och sen ett tapp-tapp. Först en gång, sen några gånger till. Kråkan som hälsat på dagen innan kom upp i mitt huvud och jag reste mig upp för att se om det var den. Men jag såg ju inget. Dröjde en stund och jag fick glo en gång till för ljudet sluatade inte, nä, inget.
Sen fortsätter det här förbannade ljudet hela natt-morgonen och jag funderar på vad det kan va kråkan håller på med egentligen.

Sen är det dags att gå upp och denna gång jag tittar ut får jag en chock! Min bil sen tre dagar, som var ren och blank, är fullkommligt nerskitad. Grus över hela motorhuv och tak. Jag springer ut för att titta till bilen och upptäcker att fågelfan har sprungit, kasat över precis hela bilen! REPOR! Och hur många som helst dessutom.
Det här är alltså en aggressiv kråka som ser en annan kråka på min bil och går till attack, och attack, och attack.. Det fanns till och med fot avtryck på sidan av dörren där han hoppat upp och klappat till den andra fågeln, eller hur nu kråkjävlar uttrycker det.

Nu har jag tvättat min bil ikväll och gud nåde fågelfan om han gör om det!

Vad gör jag åt denna fågel??????

2 kommentarer:

  1. Låt honom läsa din blogg.:) Nej, kanske inte. Kan du inte hänga ut en spegel åt honom...... Kan han ju bråka med den. Dåligt förslag nummer två ja, jag vet. Jag har inte något bra förslag alls, men jag hoppas att han känner att han har vunnit över den elaka fågeln han såg på bilen och beger sig därifrån.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  2. Är det samma fågel som håller på så får man väl skjuta den? Annars får du ha en ilsken fågelskrämma vid bilen så ingen vill vara i närheten. Googla på fågelskrämmor...finns massor ;)

    SvaraRadera