onsdag 23 juni 2010

Förkyld och jävlig.

Lördagen började med ett tryck över bröstet. Nästan som pm jag blivit överkörd av något. Inte så farligt trodde jag och hetsade ( hihi) på som vanligt hela dagen.

Söndagen bestod mest av snor men det tyckte jag inte heller var nåt särskilt.

Måndag vaknar jag och mår skit dåligt. Snoret rinner, jag hostar och vill bara sova vidare. Lite dålig timing att sjukanmäla sig 1.5 timme innan man ska jobba men det kan inte hjälpas. Hade nog minst 52 graders feber, hittade inte tempen så jag gissar lite. Sov bort hela dagen med pauser för att fräsa näsan och ringa efter en glass.

Mådde rätt hyfsat på tisdagen och bestämde mig för att jobba på onsdagen.

Så jag har jobbat ikväll, haft ont typ bakom näsan och bak ögonen. Försökt att snyta mig men det har gjort riktigt ont så jag fick snällt fortsätta låta täppt.
Plockade fram min renässans när jag kom hem och sprutade näsan och gissa... Min älsklings färg kom ut. Gott luktade det inte heller.

Jag har tur nu!

Äh det är inte så farligt, ont när jag böjer mig men då får jag väl ge fan i det. Ledig imorgon och näsan ska inte få förstöra min dag.

Stavfelen skyller jag på min iPhone.

1 kommentar:

  1. Hej Emma, Kajsa (f d Månsson) här, numera Nilsson. Hoppas allt är bra, mamma sa ni hade bondat via facebook (där jag inte finns). Kolla gärna in min blogg: www.lararmamman.blogg.se
    Kramkram

    SvaraRadera