söndag 3 oktober 2010

För länge, längesen berättade jag om att jag vaknade på nätterna av att mina händer sov. Dessutom gör det ont när de sover och kännns allmänt kymiga.

Förra veckan låg jag och somnade på soffan, inte längre än en kvart och jag vaknade av att ena handen sov. Det brukar inte ta så lång tid innan den vaknar till liv. Jag låg kvar en stund på soffan utan att det hände nåt. Rökte en cigg, snackade i telefon, hoppade in i duschen en runda och nu var det bara pekfingret kvar. Åkte till Linda och åt en pizza och då hände det. Fingret vaknade. 2.5 timmar senare!!

Det kändes inte riktigt bra och när jag tänkte efter har jag haft de här sovande händerna i minst ett år. Dessutom värker händerna och de hänger inte med när jag kommenderar dom.

Nuförtiden kan man googla fram en diagnos och jag kom fram till att det är nåt med ett karpal tunnel syndrom eller senknutor, mina handleder ser faktiskt konstiga ut, som man får av att göra samma rörelser hela tiden och om man är tjej.
Blev tvingad att ringa farbror doktorn och nu ska jag dit på tisdag.

Jag tror att jag ska passa på att fråga om man kan ha senknutor i hakan, och om de vill ta bort dubbelhakan då??

1 kommentar:

  1. hahaha... kunde inte låta bli att skratta högt... förlåt ;-) Har opererat min ena handled för carpaltunnel. Det blev helt bra efteråt. Lycka till.

    SvaraRadera