fredag 15 oktober 2010

Tidig.

Har jag nu tur, får jag sova gott. Har för en gångs skull redan lagt huvet på kudden, klockan TIO.

Jag har ont i halsen idag, började igår på ena sidan och när jag skulle hem från Hundskolan igår kväll hade jag minsann ont i bägge halsarna. Nu är jag ju så slarvig på att ta mina tabletter så jag hade pencillin kvar från förra halsflussen. Om det är halsfluss vet jag inte, men det är bättre att ta det säkra före det osäkra eftersom det är min tur att jobba helg.

Vera stålull, lilla V eller Pia var med sin farbror idag på hans jobb. Jobbet på bondgård. Hon hade skött sig hur bra som helst, lite rädd för kossorna var hon och hon blev rädd för den tjocka rottisen som försökte valla henne. Kul erfarenhet för henne och det var nog minst lika roligt som att sitta hemma med de andra mupparna.
Förresten har jag stött på ett problem med henne. Jag vet inte riktigt vad det beror på men om hon är instängd i bur eller bil blir hon jätte arg på hundar som söker kontakt med henne. Det har hänt flera gånger nu, och senast idag på gården. Vera var i sin bur i bilen och när Tobbe skulle titta till henne ville rottisen oxå göra det och V blev arg. Men när hon kommer ut ur buren är det bra igen. Det hände på en kurs oxå för ett tag sen, Vera lekte med en sheltie och det gick hur bra som helst, vi skulle snart köra och jag förberedde mig med att sätta V i bilen, och stängde grindarna. Sheltien undrade väl varför kompisen satt där och gick fram till henne och V blev arg. Stackars sheltie som inte fattade vad som hände.
Har ni nån aning vad det kan va?

Jag får väl berätta att jag tog en tjuv i affären idag. En liten nosig skitunge som tyckte att han kunde betala chokladet nu då så att han kunde gå tillbaka till skolan. Det hade väl varit bra om det funkade så, prova sno, kommer du utan så gör du, annars är det bara att betala det man tog, den gången. Jag får väl hålla med om att det var ganska smart tänkt av en som bara går i sjuan...

2 kommentarer:

  1. Jag var på en föreläsning med Jan Gyllensten och han pratade om ilska när hunden sitter i bur. Minns inte riktigt vad han sa, men det var något om att hunden kunde känna sig utsatt eller nåt sånt.

    http://www.jangyllensten.se/

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vaktbeteende......
    Krya på dig!
    Kramar Linda & dogsen

    SvaraRadera