torsdag 28 oktober 2010

Nej!

Nä det blir inte bättre. Begravningen har varit och det var hemskt. Själva begravningen var fin men att morfar låg där i kistan var motsatsen till skitkul.
Men den är över och jag kände att det var dags att gå vidare.
Då måste nåt annat hända som man går å mår dåligt över. Det är nog som S sa, dålig karma.

Det var varit kurs ikväll och Vera har nu gått från sur till bajsätare. Hon var glad för det mesta och då vi var i ett ridhus var hon ju tvungen att ha näsan i backen hela tiden. Kul att visa nåt med henne liksom.
Hon fick träffa Milo igen och en ny förmåga vid namn embla, en söt husky som tydligen gillade mig. Jo jag blev lite förvånad att det kommer en hund som jag inte känner och lägger sig bredvid mig med pannan mot mitt ben när hon är fri att göra vad hon vill. Sötis. Japp vi avslutade kursen positivt, lek mellan dessa tre.

Jag tror att jag har ett mål nu. Jag vill ha min lilla V lös, jag märker stor skillnad när jag har henne i koppel, det är då Jon kan bli lite sur men om hon är lös och det är nåt som inte passar vänder hon och går. Så vad hade varit mer perfekt än om jag kunnat ha henne lös hela tiden?

På lördag åker jag och mina vänner till tvååker för att lyssna på Anders Hallgren, det ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar