torsdag 7 oktober 2010

Intro.

I måndags var det dags för den obligatoriska introduktions dagen för alla som är nya på hundskolan. Det kom sjukt mycket folk och jag letade som en tok efter en ledig stol till en tjej. Jag hittade en i köket och tur var att det inte kom fler folk. Alla sittplatser var upptagna.

Jag hamnade vid betalningen, det är ju nåt som går som smort ;)
När jag sitter där hör jag att Monica börjar på presentationerna. Jag försöker koppla bort och räkna kvitton istället tills jag hör mitt namn, tänkte att då skulle jag inte hinna bli så nervös. Så hör jag mitt namn och jag reser mig upp, jag börjar med att berätta vad jag heter och att jag är medhjälpare, sen känner jag att rösten börjar darra. Kusligt likt den gången i kyrkan när jag bölade som en liten glytt när jag var klar. Pratar lite till och känner värmen i mitt ansikte, sen är jag klar och sätter mig ner och tittar på mina händer. Dom skakar som efter 10 koppar kaffe utan mat i magen.

Vad är det för fel på mig?!?!?!

För första gången berättade jag faktiskt vad för hundar jag har, har inte gjort det innan pga att folk har förutfattade meningar om min sorts hund. Men det är ju faktiskt sjukt bra om folk kan fatta att om man tränar sin hund snällt och mjukt får man en mjuk och snäll hund. Och det är jag helt säker på! Se bara på lilla V!

När jag ändå är här och skriver lite kan jag passa på att berätta att Morgans bror Conny och hans Helene blev stolta föräldrar till en liten pojk i måndags morse. Grattis till dom.

1 kommentar:

  1. Stackare som blir så nervös. Du har ju gjort det här en massa gånger nu, borde släppa snart =)

    (Jag blir också nervös men jag pratar därför sällan inför folk)

    SvaraRadera