söndag 12 juni 2011

Plan.

Det var längesen sist, men igår var vi och fiskade för första gången på många år. Jag hade glömt allt, hur man knyter en knut och hur man gör när man kastar, så jag fick ingen fisk. Tobbe fick en liten öring och jag hittade årets första kantareller.

Jag hade en plan. Jag rev min stora kaninbur med 18 fack, som ändå var i ganska dåligt skick, för att bygga kaninhagar. Dels för att jag inte skulle kunna samla på mig så många kaniner igen och dels för att kaninerna faktiskt skulle ha lite bättre plats att röra sig på och kunna äta massvis med gräs. Nu vet jag bara inte riktigt hur jag tänkte, därute har jag radat upp en hel radda med pallar som var tänkt skulle bli väggarna på hagarna. Det är inte ett dugg snyggt och jag vet inte hur jag ska göra för att det inte ska rasa när det blåser. Morgan gnyr lite om att jag måste bygga klart, men det är inte så lätt när jag inte har nån plan på hur det ska bli. Så fastän det är skitkallt och blåser halv storm ska jag nu gå ut och ställa mig för att glo på bygget.
Vad ska ni göra idag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar