lördag 18 juni 2011

Sliten?

Idag var det dag 2 på morgonpassen av 5. Jodå, jag hade dessutom lyckats räkna fel, det står på mitt schema att jag börjar 10 på tisdag men bossen HAR informerat flera gånger att jag måste vara där 8 pga varorna som kommer. Hör ni som jag gnäller? Jag börjar 8! Way to tidigt för en sån som mig och lyx för hur många människor som helst.

Idag när jag kom hem från jobbet vågade jag inte ens sätta mig ner i soffan. Risken för insomning hade varit väldigt stor då. Så vi åkte och fiskade. Morgan fick en fisk, sen en till, och en till. Jag surar för att jag inte får använda dom fina dragen. Ni förstår, mina drag fastar ofta i träd och sånt, min vanliga tur, eller hur?! Men Morgan han är snäll han, jag får låna ett av dom fina dragen, jag fastnar i grenar på botten, i löv på träden och till sist, i en fisk! En söt liten öring som knappt kändes att den satt på kroken så efter misshandeln fick den simma igen. Sen försökte jag mig på att meta istället. Mycket mera praktiskt, släpp ut linan, ta flöt och krok i handen och kasta åt önskat håll, funkar mycket bättre för mig.

Dags för kudden nu, hoppas på att kunna sova gott. Har varit dåliga nätter på sista tiden, antinget inget sov eller knäppa drömmar. Drömde om min mormors begravning häromnatten. Hårdrock i kyrkan och mina kusiner garvade, jag vaknar helt sjukt ledsen, jag inte sluta böla, snyter mig, får näs-blods-fors och vaknar igen på morgonen alldeles blodig i ansiktet och på händerna.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Har du fått en gummistövel på napp? Det brukar man få på tecknad film. Fy vad jag är taskig som garvar, om jag är inräknad bland kusinerna. Lustiga drömmar känner jag igen. Ät banan och drick lite ljummen mjölk innan du ska sova. Dom som vet säger att man sover bättre då.

    SvaraRadera