tisdag 28 juni 2011

Låt mig sova!

Jo så var det ju. Fem morgnar på rad och dag nummer sex SKULLE jag få sova precis så länge ville. Gött. Så vaknar jag av att telefonen ringer, och enda nackdelen jag vet med iPhone är att man inte ser vad klockan är när det ringer. Så det ringer, jag är jätte trött och tänker skita i att svara men så är numret hemifrån mamma, alltså borde det kunna vara nåt viktigt, så jag svarar "-Hallå"
Hör en röst i andra änden som säger "-Hej", och antagligen kommer på att han ringt till "Emma" istället för "Mamma", och lägger på luren. Så nu kan jag se vad klockan är, 06:37, och dessutom blir jag pissenödig. Så vaken, irriterad och nödig skulle jag kunna satt mig i bilen och kört hem till ungen och gett honom en lavett för han inte ens hade vett att säga " förlåt, jag ringde fel". Just det, mitt morgonhumör är inte att leka med!

Men nu är bossen hemma igen och massa morgnar på rad inträffar inte förrän v.32, direkt efter tre veckors semester så det kan minsann också bli en upplevelse!

Mina hundar har slutat äckla sig med varandra, riktigt skönt men nu väntar vi väl på att nästa ska löpa så de får en ny chans att äckla sig. Vera är lite trist efter detta löpet, sur och trött. Så om ca 2 månader har hon väl fått sina "valpar" och sen förhoppningsvis blir hon glad och mysig igen. Hon är inte så kul att ha med på kurs när man precis har berättat om hur snäll min livsfarliga kamphund är, för att hon i nästa sekund blir vrålarg på nån stackars vovve som gör för häftiga närmanden. Det är just då hon gör dålig reklam för sin ras.

Bytheway! Ni vet hon som smällde av min backspegel i vintras, hon har ett paket att hämta på jobbet. Tror ni hon vågar komma och hämta det själv? Jag har ju en Toyota backspegel i min bil som jag gärna vill sälja tillbaka.

3 kommentarer:

  1. Usch, att behöva vakna tidigt när man inte behöver det, och folk som ringer fel, hur svårt kan det vara att säga förlåt jag har ringt fel, det är ju inget att skämmas för, alla kan vi ju knappa in fel nr....ja ,detta med löp, ja, våran Gucci löpte i mars, hon brukar annars löpa i januari, och så blir hon så kinkig, hon vill inte hoppa upp på soffan eller stolar, och så blir hon lös i magen, i 2 -3 dagar innan löpet kommer igång, och så är hon kinkig och grinig och när löpet är avklarat på 2-3 v så är hon sig själv igen, hoppas att hon skulle löpa nu, men hon brukar löpa i slutet utav juli, för vi åker på semester om 2 v, då är det väl typiskt om hon skulle löpa då, känns skönt att bara ha en hund som löper, våran Trude är ju kastrerad, men ändå, du som har flera tikar...du måste ha full upp då, jag tror inte hon vågar hämta sitt paket , hon som förstörde din backspegel...hon skickar väl någon annan att hämta det....istället för att ta itu med det och kanske ett förlåt...gör ju mycket....ha det gott och skönt att du är tillbaka med bloggen...har saknat dig och din blogg och dina underbara inlägg och kommentarer...

    SvaraRadera
  2. Jag slår vad om att damen utan backspegel skickar någon annan att hämta paketet.. Fegisar, det finns det gott om..

    SvaraRadera
  3. Måste man inte legitemera sig när man hämtar ut paket? Kan du inte vägra lämna ut det förrän hon själv kommer?

    SvaraRadera