tisdag 2 augusti 2011

Hundar!

Imorgon är det en stor dag. Jag ska åka till veterinären med 115kg hund. Fyra stycken som alldeles säkert ska dra åt varsitt håll, och bete sig som några as om vi skulle möta en annan hund. Vera ska hd/ad röntgas och därmed bli sövd, alltså får Vera inte äta någon frukost och hur ska det gå för en så hungrig hund?





Nikita ska få nån form av kortison behandling som ska hjälpa mot hennes klåda pga allergi. Vi tog ett blodprov för ett tag sen för att se vad hon var allergisk mot, fick reda på inomhus allergener och att det då skulle vara maten hon är allergisk mot. Hon har ätit special kost i över ett år för 840:- säcken och hon kliar sig fortfarande, kanske lite mindre, men hon kliar sig. Det är synd om henne. Hjälper inte detta vet jag inte vad vi ska göra. Jag känner inte att det finns så stor mening med att göra ett pricktest för flera tusen då man oftast behandlar med just kortison.





Sen har vi lilla Troja. Inga konstiga sjukdomar men vi har börjat på kurs! Vi skulle åka och prova på att spåra på en kurs som en kompis gick på. Kul att prova tänkte jag, och de la ett blodspår med klöv på slutet på ca 200meter med två vinklar i. Jag trodde aldrig att Troja skulle ta det, än mindre orka ett så långt spår som inte ens jag själv hade lagt. Kursledaren ville titta när Troja spårade och hon fick så mycket beröm! Det var så kul att se henne spåra och han tyckte att hon var jätte noggrann. Så han tyckte att jag skulle fortsätta kursen eftersom hon hade det så naturligt i sig även om vi nog inte skulle kunna göra provet som man gör när kursen är slut.
Nu var det ju dags för kurs igen i söndags, hon var fortfarande duktig tyckte kursledaren och nu tyckte han faktiskt att hon skulle göra det här provet. Anlagsprov tror jag att det så fint heter. Det hade varit kul om hon klarade det!





Sen har vi den nya valpen som vi var och kollade på i fredags, det var en busig krabat, men vi får nog inte hem den förrän slutet på december, eller ännu bättre, januari. Kul med vintervalp!




5 kommentarer:

  1. Haha! Jag hjälper daj imon med ca 57 kg hund. Kom inom när du ska köra. Nu behöver du såklart inte publicera detta, skriver det här bara för att jag inte orkar messa på min tradiga telefon.. Det e ju ganska skönt att decembervalpen andvänder blöjor så man slipper ut i kylan och träna den på att bli rumsren.. ;)Åså hade det vatt kul om du lagt ut en bild på den nye familjemedlemmen längst ner i dagens blogg :P

    SvaraRadera
  2. Och förhoppningsvis behöver den valpen inte mat för 840:- säcken.

    SvaraRadera
  3. Tjohoo!!!! Oh vad spännande!

    SvaraRadera
  4. Hrm.. ja, jag är ju lite trögtänkt men detta ser inte ut som en ny valp...Ett grattis är kanske på sin plats nu då?? Kram

    SvaraRadera