fredag 26 augusti 2011

Spydiga tanter och stackars Bim.

Det finns en "tant" som brukar handla hos oss, jag vill inte kalla henne otrevlig i den bemärkelsen att hon är sur och krängd, men spydiga kommentarer läggs det oftare. Hon är ändå lite finkänslig med sina kommentarer och ibland står man frågande kvar och undrar om hon menade något med vad hon sa eller det bara var en "groda". Idag var det inte finkänsligt.
När man jobbar i en liten butik som jag gör händer det att en del kunder blir man lite kompis med, man är lite artig och frågar hur det är med dom osv. En sån hade jag idag, som jag småpratade lite med när tanten kom fram i kassan, jag sa hejdå till min kund och sa hej till tanten.

Tanten: Jaha du kände henne märke jag.
Jag: Ja lite.
T: Ja det är väl trevligt när man känner folk.
J: Man lär ju känna lite folk när man jobbar såhär.
T: Jo det var ju nån som sa att hon den långa ljushåriga var inte så hjälpsam.
J: ? Va?
T: Jo nä jag vet inte vem det var som sa det.
J: Var vill du komma med det här?
T: Nä det behöver ju inte vara du, det finns ju andra tjejer med.

Nä. Jag är den enda ljushåriga tjejen som jobbar där, lång är jag inte med det beror väl på vad man jämför med. Men var kom detta ifrån? Att jag pratade med en kund? Är jag inte hjälpsam om jag inte avbryter min andra kund i en mening för att säga hejdå så jag kan ta nästa direkt? Eller det var ett försök att få mitt humör, som ändå inte varit så jäkla kul idag, att flippa ut totalt. Jag kan berätta att du lyckades!

Igår ringde min kusin, hennes tik hade svullnat upp i "fjaset" och slickat bort päls runtom. I övrigt helt normal, ingen feber osv. Jag sa till henne att hon var väl irriterad i hålet och bad henne ringa veterinär nu på morgonen. Kusin åkte till vet. stationen och de skickade henne vidare till Malmö djursjukhus, där det togs prover och röntgen. Livmodern var stor och när de skulle känna och klämma sa det "plopp", och ut kom blod. Jodå, från irriterat fjas till livmoderinflammation, till sprucken livmoder!



Hon behövde stabiliseras lite med dropp och smärtstillande och de ville ha koll på blödningen innan de öppnade henne. Så i natt kommer hon att bli opererad, och snälla, håll alla tummar och tår ni har för att hon klarar detta! Det är en stark vovve, så jag tvivlar inte alls.


Jag är ledig i helgen och tänkte gå på Jakt&Fiske mässan i Bosjökloster. Jag har inte varit där som besökare på flera år, och nu när man blitt fiske idiot igen passar det väl bra med ett besök.

Ha en bra helg!


5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för vovven. Konstiga tanter finns det överallt. Är inte dej det är fel på, utan någon helt annan.....Tanten ja. Tänk om vi blir likadana Emma! Läskiga tanke.
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk gullig bild på min Bimbim! Hon har kissat, men varit lite öm, och hon har ätit. Ikväll när jag pratade med dem var hon uppe och, som de sa, var ganska finurlig. Droppet hade hon själv tagit av och gjorde allt för att öppna buren. Hon verkar vara sitt gamla jag igen. Min starka flicka!

    SvaraRadera
  3. Ja Emma, du måste lova att säga till om jag börjar kvalificera mig i tantligan. Det vill jag verkligen inte! LOVA!!!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att du är med *valp*!! Hoppas nu att den kommer i början på januari. Du får knipa som bara den;)Tråkigt att du inte kunde komma till Lotta i dag. Hade varit jätteroligt att träffa dig, fina Emma. Men vi kan väl ses någon annan gång. Kram :D

    SvaraRadera