torsdag 15 december 2011

Dynga

Jag hade kanske lite för stora förhoppningar vad gäller mina kaninhagar. Gräset skulle alltid vara grönt och det skulle dessutom växa som bara den med all gödsel som kaninerna producerar. Kanske hade det blivit så om jag inte glömt det faktum att kaniner gräver. A LOT!

Bautakaninerna har grävt sig långt in under rastgården, och med detta grävt in en massa jord i hagen. Nu har det dessutom varit ganska blött de sista veckorna och det är mest dynga kvar. Eller bara dynga rättare sagt. Jag tänkte att jag skulle gräva ut överflödig jord och lägga på plattor istället så de har torrt under tassarna iaf, men jag är för tjock och orkar inte. Tur de har taket på burarna att sitta på.

Rexarna har gjort en massa gångar i sin hage och har dessutom lyckats gräva sig ut förra veckan. Det tog lång tid att få tag i dem igen och nu är de instängda i sin bur. Så går det!








Innan grävning, dynga och när de var små, mina små kaniner.

3 kommentarer:

  1. Ha ha been there done that, så jävla drygt!! Men du, be Jörgen om hjälp med plattorna. Han var här och hjälpte till med mina hagar och tyckte det var jätteroligt!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha been there done that, så jävla drygt!! Men du, be Jörgen om hjälp med plattorna. Han var här och hjälpte till med mina hagar och tyckte det var jätteroligt!!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag ska hälsa att du sagt det. Vilken tur att vi har Jörgen!

    SvaraRadera