måndag 19 december 2011

Header

Häromdagen blev jag sugen på att göra om bloggen lite, tänkte att den skulle bli lite mera Emma igen - dvs rosa. Så jag loggar in på datorn vilket jag inte gjort på evigheter nu när det funkar bra att blogga från mobilen, och inget såg ut som det brukar.
Shit, när hände detta?

Först och främst hade jag tänkt mig en ny snygg header, en sån där ihopaklippt av olika bilder. Så jag letar upp lite bilder på mina dogs som jag tyckte skulle passa bra ihop, sen... Ja vad gör jag sen? Inser att jag har ett otroligt lågt datorkunnande då jag absolut inte kan komma på hur jag lägger bilder bredvid varandra.

Tappar såklart sugen totalt och det blir ingen makeover. Så nu till min fråga, ni som har en sån här header jag pratar om, hur gör man, och vilket program använder man?
Feeling stupid









4 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så inne på hur man gör sånt. Jag har klippt och klistrat i paint bara, väldigt simpelt.

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt att få till det i paint, men jag kan inte få bilderna till att ligga bredvid varandra. Och dom blir bauta stora när jag drar över dom :(

    SvaraRadera
  3. Prova på www.pixlr.com, det är som Photoshop ungefär fast du gör det på nätet och sparar ner bilderna till datorn. Helt gratis och man kan göra otroligt mycket! :-) Bland annat ändra storleken på bilderna så de passar bredvid varandra, klippa och klistra in dem i olika lager så de hamnar bredvid varandra etc. Jag tycker den funkar superbra!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, det ska jag prova!

    SvaraRadera