söndag 4 december 2011

Min kärlek


Min kärlek som vållar mig så mycket huvudbry.




Världens underbaraste vovve - fram tills för ett tag sen. Tjurig på kurs, och jag förstår inte varför. För det mesta glad när vi börjar träna men efter ett tag är alla hundar som kommer nära dumma, och hon säger till. Rejält! Ibland behöver de inte ens komma nära för att hon ska sura, det kan räcka med att hennes kompis hälsar på en annan hund och då blir min lilla V inte glad.

Jag är skitledsen för att hon gör såhär. För ett år sedan var hon en riktig terapi hund, folk med rädda små hundar kom fram och ville låta sina hundar hälsa på Vera för att hon var så lugn och snäll, och var så fantastiskt duktig på hundspråket. Hon hjälpte flera hundar komma över sin osäkerhet mot andra hundar.
Nånstans vände det, och jag kan inte komma på var eller när det gick snett.

Fanfanfan

4 kommentarer:

  1. Kom igen Emma. Vi träffas över en kopp kaffe och slår våra kloka huvud ihop. Antingen kommer vi på en lösning eller så får vi huvudvärk. :) Var inte ledsen. Jag har en teori.

    SvaraRadera
  2. Du klurar säkert ut det också min vän:-)

    SvaraRadera
  3. Tusse gjorde likadant när jag var gravid.. tror det är ett skyddsbeteende. När jag fått Cassandra så slutade hon göra så med mig men om Cassandra var med så gjorde hon så det första året ca, sen släppte det. Precis likadant.

    SvaraRadera