onsdag 21 december 2011

Hjälp!


Åh, det är så svårt att komma på namn! Blir det en liten tjej har jag flera namn jag gillar, Lexie, Vega och Nikki. Men om valpen blir en han då? Då blir det genast mycket svårare. Jag har ett som jag gillar jättemycket men det gör inte Morgan.

Det ska vara ett coolt, lite rockigt namn. Som man uttalar utan nån löjlig amerikansk dialekt. Absolut inte ett gammalt namn, som Albert och Herbert. Eller ja, det får va ett gammalt namn men det ska isåfall vara så gammalt att ingen heter det längre, jag vill inte förknippa vår unges namn med en gammal gubbe.

Han jag bor ihop med är inte alls nån hjälp här, han kan inte komma på ett enda namn han gillar. Och ändå kan han inte låta mig bestämma. Taskigt.

Kan ni inte hjälpa mig lite här? Nyckelord:

Pojknamn
Coolt
Rockigt
Svenskt uttal


Snälla???


9 kommentarer:

  1. Nikki gillar ju jag som ett pojknamn, men det fick jag inte igenom här. Dino tycker jag är fint. Leo. Noel. Noah. Vilde. Love. Jack.

    Eller så får du börja tjata om ett fult jävla namn så mycket så att Morgan börjar gilla ditt förslag. Copernicus. Eugen. Torkel. Ruben.

    SvaraRadera
  2. Rocky, Acke, Halle, Sixten, Viggo

    SvaraRadera
  3. Varför inte byta ut o mot i. Ricky! Alla kommer visserligen att tro att han egentligen heter Rickard. Annars tycker jag att Linnéas förslag Jack är skitbra. Gamla namn? De gamla asagudarna: Tor, Oden, Frej. :)

    SvaraRadera
  4. Ringo? Håller med Linnéa & Lotta: Jack är himla fint och lagom rockigt. Kram vännen:)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att Ricky är jättefint! Vad är dt för namn som inte Morgan går med på?! Kraaaams!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att Ricky är jättefint! Vad är dt för namn som inte Morgan går med på?! Kraaaams!

    SvaraRadera
  7. Jag är himla glad i Dylan :) Andra pojknamn jag gillar är Neo, Colin, Viggo och Kriss. Vi har också problem att välja namn till vår lilla.....här blir det en tjej vilket borde vara enklare. Stort lycka till :)
    God Jul

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina namnförslag. Jag är helt såld på Rocky!

    SvaraRadera